אני משתמש בקומפרסור בעיקר לקלין,כשאני רוצה אחידות בצליל ולא צליל דינמי.
אני גם משתמש בקומפרסור בשביל הפצ'ים האוברדרייברים שלי.
בלימיטר אני משתמש כדי ליצור סאונד כאסח ומלא בגיין אבל רוצה יחד עם זאת שהסאונד יהיה אטום.
"I guess...do they read left to right in Japan?...No?...Or is that Israel I'm thinking? Right to left, right? Yeah, so I go left to right."
-JP regarding the way his bank presets are arranged
צריך לדעת טוב טוב להשתמש בו....שימש יתר גרום לסאונד מקומפרס מידי...
מיקי, אתה משתמש בקומפרסור לסאונד קראנץ'?
ולמה עם לימיטר? הוא עובד טוב יותר עם באס...
נסה לשחק עם זה...לפעמים גם עדיף סאונד פחות מקופרס.
לא סאונד קראנצ'י.
לדוגמא ,יש לי פץ' של ליד "אריק קלפטון" שיצרתי, והקומפרסור מעלה לו את הנפח,ססטיין ובקיצור את הנשמה
עם הלימיטר למדתי לשחק לאחרונה,וראיתי שהוא יוצר סאונד מאוד לא "muddy" וזה ממש עוזר לי
"I guess...do they read left to right in Japan?...No?...Or is that Israel I'm thinking? Right to left, right? Yeah, so I go left to right."
-JP regarding the way his bank presets are arranged
"I guess...do they read left to right in Japan?...No?...Or is that Israel I'm thinking? Right to left, right? Yeah, so I go left to right."
-JP regarding the way his bank presets are arranged
בעיקרון יש התנגדות דיי רחבה לעניין (לפחות ממה שאני שמעתי), וגם אני מרגיש קצת לא בסדר שאני מקמפרס, כאילו אני מוותר לעצמי על להשקיע בסאונד ראשוני טוב.
אבל מה לעשות שלפעמים זה פשוט הופך את הסמפל ליותר ברור וניתן לשמיעה. כלומר, אם זה יותר מדי אז זה כבד לאזניים (נסו לשמוע את האלבומים האחרונים של מטאליקה, למשל. פשוט האזניים מתחילות לשרוף, בדיוק כמו שיחה ארוכה מדי בטלפון נייד) אבל במידה הנכונה זה מקל. אני משתמש בעיקר בשירה.
מעניין לדעת שיש 'התנגדות' לעניין הקומפרסור, למרות שאין כמעט ערוץ של כלי נגינה או שירה במוסיקה מוקלטת בחצי השני של המאה העשרים שלא עבר טיפול של המכשיר הזה בצורה זו או אחרת, וזה כולל גם הופעות חיות (לפחות כאלה בהם יש מספיק תקציב להשיג אותם).
לקומפרסור, כעיקרון, יש כמה שימושים. הידוע שבהם הוא הטיפול הדינמי. קומפרסור מאפשר למתן את הסאונדים החזקים ולהגביר את החלשים, מה שמאפשר לסאונד דינמי מדי לשבת במקום 'נכון' יותר במיקס ולמשוך פחות תשומת לב. עם זאת, מדובר בתהליך שבמידה מסוימת גם פוגע בטבעיות של הסאונד. שימוש חשוב אחר של הקומפרסור, הוא לשלוט במעטפת של הצליל. למשל, קומפרסור יכול להיות מכוון כך שהוא מתחיל לפעול רק זמן מסוים לאחר שהגיע סאונד, וכך לטפל רק בססטיין או באטאק של הצליל. לאפשר לצליל יותר להדהד ופחות לדעוך, ולחילופין להדגיש את האטאק (פאנצ'יות) או לצמצם אותה ולתרום לנגינה 'זורמת יותר'.
במקרה של גיטרה - גיטרה בדיסטורשן היא לא כלי שמגיב המון לקומפרסור, כיוון שהגל כשלעצמו כבר מרובע ולא מי יודע דינמי, למרות שהוא בכל זאת יכול לסייע להוספת ססטיין ולזרימה או התוקפניות של הנגינה באופן כללי. בגיטרה קלין (ובמיוחד בכזו שפורטת אקורדים), קומפרסור הפך לאחד הדברים הכי טבעיים ושמזוהים עם הכלי הזה. כנ"ל אקוסטית. בס ללא קומפרסור הוא דבר שבהקלטות של מוסיקה מערבית נדיר עד לא קיים, ושירה בלעדיו תישמע לרוב מאד לא רצופה ו'יושבת'.