מי לדעתכם המוזיקאי היצירתי ביותר בדרים ת'יאטר?
- Instrumedley
- דרימיסט מתקדם
- הודעות: 386
- הצטרף: א' דצמבר 16, 2007 3:32 pm
מי לדעתכם המוזיקאי היצירתי ביותר בדרים ת'יאטר?
חברים וחברות,
האם לדעתכם יש חבר להקה אחד שהנו יצירתי יותר מהיתר?
האם כולם יצירתיים באותה מידה?
האם יש מישהו שהנו יצירתי יותר לירית מהאחרים?
או אולי יצירתי יותר הלחנתית?
או אולי יצירתי יותר סגנונית?
ואם כן, כיצד זה מקבל ביטוי?
האם באולפן יותר מאשר בהופעה חיה? או אולי ההפך?
האם פרויקטים מן הצד חושפים איכויות יצירתיות שלא באות לידי ביטוי במסגרת הלהקה?
בקיצור, שתפו אותנו במחשבותיכם באשר לסוגיה זו.
האם לדעתכם יש חבר להקה אחד שהנו יצירתי יותר מהיתר?
האם כולם יצירתיים באותה מידה?
האם יש מישהו שהנו יצירתי יותר לירית מהאחרים?
או אולי יצירתי יותר הלחנתית?
או אולי יצירתי יותר סגנונית?
ואם כן, כיצד זה מקבל ביטוי?
האם באולפן יותר מאשר בהופעה חיה? או אולי ההפך?
האם פרויקטים מן הצד חושפים איכויות יצירתיות שלא באות לידי ביטוי במסגרת הלהקה?
בקיצור, שתפו אותנו במחשבותיכם באשר לסוגיה זו.
JP + MP + JR + JL +JM = Perfection
- Sunny
- דרימיסט-על
- הודעות: 1854
- הצטרף: ו' דצמבר 14, 2007 5:52 pm
- מיקום: אי שם מעבר לקשת...
Re: מי לדעתכם המוזיקאי היצירתי ביותר בדרים ת'יאטר?
אין באמת תשובה אמיתית או נכונה לשאלה "מי יותר יצירתי". כי כל אחד מנגן על כלי אחר שוודאי גורם לדרך חשיבה שונה. בטוח שלא כולם יצירתיים באותה מידה אבל אם צריך אחד, זה כנראה פורטנוי. לחן,מילים תוספות לשירים (וסתם לדוגמא שעולה לי לראש זה בשיר Prophets of War ואפשר לראות את זה באחד הפרקים של כאוס בפרוגרס איך עלה לו הרעיון ההוא של הקולות שהוא מבצע בין לבין.) דברים קטנים כאלה שקופצים לו לראש ומוסיפים המון לשירים.
מבחינת ליריקה זה כנראה פטרוצ'י שכותב את רוב השירים של הלהקה.
מבחינה מוזיקלית/סגנונית באמת שאי אפשר לבחור כי כל אחד ברמה מעולם אחר על הכלי שלו, אז שוב.אי אפשר לעשות השוואה באמת.
פרוייקטים מהצד? בהחלט יכול להיות. כי פרוייקט צד או אלבום סולו מדגיש את האומן הספציפי ונותן לו במה ליכולת "האמיתית" ולסגולות שלו שלא בהכרח רואים כשהוא מנגן עם הלהקה.
אבל מספר פרוייקטים צדדים לא מראה על איכות גבוהה יותר או נמוכה יותר. בגלל שלמיונג יש פחות פרייקטים מלפורטנוי (ששבכלל מופרע בקטע הזה) הוא פחות מוצלח או כשרוני?. לא.
אחלה נושא, יש המון לכתוב הזה. חבל שאני כ"כ עצלן
מבחינת ליריקה זה כנראה פטרוצ'י שכותב את רוב השירים של הלהקה.
מבחינה מוזיקלית/סגנונית באמת שאי אפשר לבחור כי כל אחד ברמה מעולם אחר על הכלי שלו, אז שוב.אי אפשר לעשות השוואה באמת.
פרוייקטים מהצד? בהחלט יכול להיות. כי פרוייקט צד או אלבום סולו מדגיש את האומן הספציפי ונותן לו במה ליכולת "האמיתית" ולסגולות שלו שלא בהכרח רואים כשהוא מנגן עם הלהקה.
אבל מספר פרוייקטים צדדים לא מראה על איכות גבוהה יותר או נמוכה יותר. בגלל שלמיונג יש פחות פרייקטים מלפורטנוי (ששבכלל מופרע בקטע הזה) הוא פחות מוצלח או כשרוני?. לא.
אחלה נושא, יש המון לכתוב הזה. חבל שאני כ"כ עצלן

'I have space torte! yes. cunt cunt cunt starship! Haaaa... I hate your balls!'
Ziltoid the Omniscient.
Ziltoid the Omniscient.
- yyzboy1928
- דרימיסט-על
- הודעות: 3374
- הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 4:47 pm
Re: מי לדעתכם המוזיקאי היצירתי ביותר בדרים ת'יאטר?
אצלי כולם יצירתיים באותה מידת גיאונות.. מדובר בלהקת פרוג, ואם אחד לא יהיה מקורי, אז כולנו לא היינו סוגדים להם כמו שאנחנו סוגדים להם(אני מניח)..
- ilai fields #7
- דרימיסט-על
- הודעות: 7583
- הצטרף: ד' דצמבר 19, 2007 12:10 pm
- מיקום: קיבוץ געש... אז מה אם אני קיבוצניק?!?!
Re: מי לדעתכם המוזיקאי היצירתי ביותר בדרים ת'יאטר?
וואו!!! שאלה ממש טובה!
אני לא חושב שיש מישהו יותר יצירתי מאחר, הם כולם יצירתיים בצורה מדהימה
אבל העניין הוא שהם לא מנסים להראות מי יותר טוב, בשיר מסויים פטרוצ'י מראה מה הוא יודע ובשיר אחר פורטנוי...
אני לא חושב שיש מישהו יותר יצירתי מאחר, הם כולם יצירתיים בצורה מדהימה
אבל העניין הוא שהם לא מנסים להראות מי יותר טוב, בשיר מסויים פטרוצ'י מראה מה הוא יודע ובשיר אחר פורטנוי...

- DivineComedy
- דרימיסט-על
- הודעות: 5536
- הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 3:18 pm
- מיקום: Silent Hill
- יצירת קשר:
Re: מי לדעתכם המוזיקאי היצירתי ביותר בדרים ת'יאטר?
די ברור שפטרוצ'י, גם בגלל שהוא 70% מהליריקה של הלהקה, גם בגלל שרוב קטעי האורגזמה המוזיקלית של דרים, הוא אחראי עליהם, ובאופן כללי בגלל התרומה המוזיקלית שלו.
"Everyone in the world should listen to Sigur Ros. Then maybe it'd be a better place."
- MrReD
- שגריר האופת'
- הודעות: 4902
- הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 3:44 pm
- מיקום: צבא השביזות לישראל
Re: מי לדעתכם המוזיקאי היצירתי ביותר בדרים ת'יאטר?
כולם יצירתיים, בתקופת מור, כולם תרמו ללהקה..
בשרידיאן, הייתי אומר שפורטנוי ופטרוצ'י היו המובילים..
והיום, אפשר להגיד שפן הלחן רודס מוביל ופטרוצ'י ופורטנוי על הליריקה.
אבל באמת אי אפשר ממש להגיד מי הכי יצירתי, כולם תורמים ומוסיפים..
בשרידיאן, הייתי אומר שפורטנוי ופטרוצ'י היו המובילים..
והיום, אפשר להגיד שפן הלחן רודס מוביל ופטרוצ'י ופורטנוי על הליריקה.
אבל באמת אי אפשר ממש להגיד מי הכי יצירתי, כולם תורמים ומוסיפים..
-
- שגריר הפרוגרסיב
- הודעות: 8190
- הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 3:56 pm
- יצירת קשר:
Re: מי לדעתכם המוזיקאי היצירתי ביותר בדרים ת'יאטר?
ושוב עודד הנפלא עם עוד דיון מרתק (שתפו נא פעולה ותרמו את דעותיכם המנומקות והמפורטות, זה בדיוק יגזול ממכם 5 דקות).
האם לדעתכם יש חבר להקה אחד שהנו יצירתי יותר מהיתר? כן, ג'ורדן רודס.
האם יש מישהו שהנו יצירתי יותר לירית מהאחרים?לברי כותב ליריקות מצוינות אבל לא הרבה, גם פורטנוי ופטרוצ'י. אני אוהב את הליריקות הישנות של פטרוצ'י ופחות את החדשות. פורטנוי ולברי שומרים על יציבות!
או אולי יצירתי יותר הלחנתית? רודס ופטרוצ'י כמובן כשלרודס יש את היתרון כי הוא מושך את פטרוצ'י למעלה לעבר פסגות חדשות.
או אולי יצירתי יותר סגנונית?רודס אוהב לשלב הרבה מאד סגנונות, הכניס השפעות של מוסיקה אלקטרונית,קלאסית ומוטיבים סימפוניים שהעשירו מאד את המוסיקה וגיוונו אותה.
האם פרויקטים מן הצד חושפים איכויות יצירתיות שלא באות לידי ביטוי במסגרת הלהקה?בהחלט, לדוגמא אלבומי הסולו של לברי ובמיוחד האחרון הם לא פרוג מטאל טהור ואפשר לשמוע השפעות שלברי גדל עליהן ובמסגרת האלבומים יש לו במה עוד יותר גדולה להוכיח מה הוא שווה גם לירית וגם ווקאלית. אלבומי הסולו של ג'ורדן גם מפגינים דברים שהייתי רוצה יותר לשמוע בלהקה, מוטיבים קלאסיים ,הרבה פסנתרים,הרבה השפעות של שנות ה-70 הפרוגרסיביות. LTE חשפה איכות יצירתית שלא באה לידי ביטוי במסגרת הלהקה, וכתוצאה ממנה היא הובאה ללהקה
האם לדעתכם יש חבר להקה אחד שהנו יצירתי יותר מהיתר? כן, ג'ורדן רודס.
האם יש מישהו שהנו יצירתי יותר לירית מהאחרים?לברי כותב ליריקות מצוינות אבל לא הרבה, גם פורטנוי ופטרוצ'י. אני אוהב את הליריקות הישנות של פטרוצ'י ופחות את החדשות. פורטנוי ולברי שומרים על יציבות!
או אולי יצירתי יותר הלחנתית? רודס ופטרוצ'י כמובן כשלרודס יש את היתרון כי הוא מושך את פטרוצ'י למעלה לעבר פסגות חדשות.
או אולי יצירתי יותר סגנונית?רודס אוהב לשלב הרבה מאד סגנונות, הכניס השפעות של מוסיקה אלקטרונית,קלאסית ומוטיבים סימפוניים שהעשירו מאד את המוסיקה וגיוונו אותה.
האם פרויקטים מן הצד חושפים איכויות יצירתיות שלא באות לידי ביטוי במסגרת הלהקה?בהחלט, לדוגמא אלבומי הסולו של לברי ובמיוחד האחרון הם לא פרוג מטאל טהור ואפשר לשמוע השפעות שלברי גדל עליהן ובמסגרת האלבומים יש לו במה עוד יותר גדולה להוכיח מה הוא שווה גם לירית וגם ווקאלית. אלבומי הסולו של ג'ורדן גם מפגינים דברים שהייתי רוצה יותר לשמוע בלהקה, מוטיבים קלאסיים ,הרבה פסנתרים,הרבה השפעות של שנות ה-70 הפרוגרסיביות. LTE חשפה איכות יצירתית שלא באה לידי ביטוי במסגרת הלהקה, וכתוצאה ממנה היא הובאה ללהקה

- MrReD
- שגריר האופת'
- הודעות: 4902
- הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 3:44 pm
- מיקום: צבא השביזות לישראל
Re: מי לדעתכם המוזיקאי היצירתי ביותר בדרים ת'יאטר?
רודס בהחלט מוביל היום את היצירתיות של הלהקה יחד עם פטרוצ'י, ושאני חושב על זה.. הוא אפילו מוביל יותר מדי.טל רודס כתב:ושוב עודד הנפלא עם עוד דיון מרתק (שתפו נא פעולה ותרמו את דעותיכם המנומקות והמפורטות, זה בדיוק יגזול ממכם 5 דקות).
האם לדעתכם יש חבר להקה אחד שהנו יצירתי יותר מהיתר? כן, ג'ורדן רודס.
האם יש מישהו שהנו יצירתי יותר לירית מהאחרים?לברי כותב ליריקות מצוינות אבל לא הרבה, גם פורטנוי ופטרוצ'י. אני אוהב את הליריקות הישנות של פטרוצ'י ופחות את החדשות. פורטנוי ולברי שומרים על יציבות!
או אולי יצירתי יותר הלחנתית? רודס ופטרוצ'י כמובן כשלרודס יש את היתרון כי הוא מושך את פטרוצ'י למעלה לעבר פסגות חדשות.
או אולי יצירתי יותר סגנונית?רודס אוהב לשלב הרבה מאד סגנונות, הכניס השפעות של מוסיקה אלקטרונית,קלאסית ומוטיבים סימפוניים שהעשירו מאד את המוסיקה וגיוונו אותה.
האם פרויקטים מן הצד חושפים איכויות יצירתיות שלא באות לידי ביטוי במסגרת הלהקה?בהחלט, לדוגמא אלבומי הסולו של לברי ובמיוחד האחרון הם לא פרוג מטאל טהור ואפשר לשמוע השפעות שלברי גדל עליהן ובמסגרת האלבומים יש לו במה עוד יותר גדולה להוכיח מה הוא שווה גם לירית וגם ווקאלית. אלבומי הסולו של ג'ורדן גם מפגינים דברים שהייתי רוצה יותר לשמוע בלהקה, מוטיבים קלאסיים ,הרבה פסנתרים,הרבה השפעות של שנות ה-70 הפרוגרסיביות. LTE חשפה איכות יצירתית שלא באה לידי ביטוי במסגרת הלהקה, וכתוצאה ממנה היא הובאה ללהקה![]()
הייתי מת שהם יחזרו לימים של סינס ששניהם פשוט היום דופקים באטלים אחד על השני.
פורטנוי הוא המפיק של הכל, לאברי הוא כמו השכיר שנותנים לו פה ושם לכתוב כדי שיהיה מרוצה ומיונג.. הוא זה שבאמת מנהל את ההצגה

- yakim
- דרימיסט שרוף
- הודעות: 669
- הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 2:12 pm
- מיקום: ירושלים
- יצירת קשר:
Re: מי לדעתכם המוזיקאי היצירתי ביותר בדרים ת'יאטר?
כמו שטל אמר ,רודס הוא הכי יצירתי והוא זה שהביא את הלהקה לפסגות חדשות,
העניין הוא שהמוסיקה נהייתה יותר מידי גבוהה לטעמי ומתוחכמת,אני נורא אוהב יותר את התקופה של מור
אבל זה כמובן טעם אישי
אחלה אשכול
העניין הוא שהמוסיקה נהייתה יותר מידי גבוהה לטעמי ומתוחכמת,אני נורא אוהב יותר את התקופה של מור
אבל זה כמובן טעם אישי
אחלה אשכול

"I guess...do they read left to right in Japan?...No?...Or is that Israel I'm thinking? Right to left, right? Yeah, so I go left to right."
-JP regarding the way his bank presets are arranged
-JP regarding the way his bank presets are arranged
- Ozerivarium
- דרימיסט-על
- הודעות: 8003
- הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 4:13 pm
- מיקום: ירושלים
Re: מי לדעתכם המוזיקאי היצירתי ביותר בדרים ת'יאטר?
שאלה מאוד קשה , אבל יש לי דיעה מגובשת ( אחרי מחשבה מעמיקה ) :
אני חושב שמי שבעיקר אחראי לדברים הטובים האלה שהלהקה עושה אלו פרוטנוי , פטרוצ'י , ורודס .
פורטנוי ופטרוצ'י בערך באותו ראש של להביא את הצד המטאלי כמו שצריך וגם יודעים לתת את נגיעות הפרוגרסיב . באשר לרודס - אני חושב שגם הוא תורם חלק לא קטן בעניין , אבל מבחינתי בראש ובראשונה זה פטרוצ'י - הוא הכותב העיקרי של השירים ונראה לי שסטטיסטית - הוא מלחין את רוב הדברים ( יותר מפורטנוי ) , ולכן הוא תמיד יישאר בשבילי הגיבור האמיתי !
אני חושב שצריך להגביר את המודעות יותר למה שחברי הלהקה עושים בצד . בחודשים האחרונים אני פשוט חורש את האלבומים של ג'יימס לאברי ואני ממש אוהב אותם .
אני חושב שמי שבעיקר אחראי לדברים הטובים האלה שהלהקה עושה אלו פרוטנוי , פטרוצ'י , ורודס .
פורטנוי ופטרוצ'י בערך באותו ראש של להביא את הצד המטאלי כמו שצריך וגם יודעים לתת את נגיעות הפרוגרסיב . באשר לרודס - אני חושב שגם הוא תורם חלק לא קטן בעניין , אבל מבחינתי בראש ובראשונה זה פטרוצ'י - הוא הכותב העיקרי של השירים ונראה לי שסטטיסטית - הוא מלחין את רוב הדברים ( יותר מפורטנוי ) , ולכן הוא תמיד יישאר בשבילי הגיבור האמיתי !
אני חושב שצריך להגביר את המודעות יותר למה שחברי הלהקה עושים בצד . בחודשים האחרונים אני פשוט חורש את האלבומים של ג'יימס לאברי ואני ממש אוהב אותם .
- Greenburger
- דרימיסט-על
- הודעות: 4144
- הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 7:07 pm
- מיקום: Another World
Re: מי לדעתכם המוזיקאי היצירתי ביותר בדרים ת'יאטר?
לדעתי מבחינה לירית זה פורטנוי, לאחר קרב צמוד עם פטרוצ'י. יכול להיות שבאלבומים האחרונים פטרוצ'י כתב יותר שירים מפורטנוי, אבל פעם זה היה ממש 50-50%, והמלים ששניהם כתבו היו פשוט אדירות, אבל נראה לי שפורטנוי חתום על יותר טקסטים מוצלחים מפטרוצ'י (בייחוד לאור העובדה שהוא כתב את ACoS). יכול להיות אבל שאני טועה בספירה, צריך לבדוק.
מבחנה מוזיקלית נראה לי באמת שרודס הכי יצירתי שם, כל אלבום הוא עושה דברים חדשים לגמרי, שלא לדבר על זה שהבנאדם יכול לכתוב לתזמורת שלמה.
אבל זה נסיבתי לחלוטין, אין ספק שפטרוצ'י ופורטנוי יצירתיים ביותר גם (פורטנוי אולי פחות בזמן האחרון, ראה עץ "תיפופו של פורטנוי").
פטרוצ'י כמובן אחראי לסולואים הכי טובים שנכתבו אי פעם...
מבחנה מוזיקלית נראה לי באמת שרודס הכי יצירתי שם, כל אלבום הוא עושה דברים חדשים לגמרי, שלא לדבר על זה שהבנאדם יכול לכתוב לתזמורת שלמה.
אבל זה נסיבתי לחלוטין, אין ספק שפטרוצ'י ופורטנוי יצירתיים ביותר גם (פורטנוי אולי פחות בזמן האחרון, ראה עץ "תיפופו של פורטנוי").
פטרוצ'י כמובן אחראי לסולואים הכי טובים שנכתבו אי פעם...
Life is what happens while you make other plans
(]/|\[)
Some of us choose to live gracefully
Some can get caught in the maze
And lose their way home
This is the life we belong to
Our gift divine
(]/|\[)
Some of us choose to live gracefully
Some can get caught in the maze
And lose their way home
This is the life we belong to
Our gift divine
- Instrumedley
- דרימיסט מתקדם
- הודעות: 386
- הצטרף: א' דצמבר 16, 2007 3:32 pm
Re: מי לדעתכם המוזיקאי היצירתי ביותר בדרים ת'יאטר?
התחבטתי בשאלה זו מאז שהאזנתי לדרים לראשונה ועודני מתחבט בה קרוב לעשר שנים אחרי.
לדעתי יש לחלק את דרים לשתי תקופות מרכזיות.
התקופה שלפני הגעת ג'ורדן והתקופה שלאחר הגעת ג'ורדן.
לפני הגעתו של ג'ורדן - פטרוצ'י, במשך יותר מעשור, נשא בנטל ההלחנתי כמעט לבדו. מאלבום הבכורה, דרך
Images, Awake, A Change Of Seasons ו- Falling זה בעיקר פטרוצ'י, הן הלחנתית והן לירית.
לא שכחתי את פורטנוי כמובן, פורטנוי תמיד תורם המון מוזיקלית אבל הוא יותר הכוח המניע את הלהקה בכל הנוגע להצגת פניה כלפי הקהל והמדיה.
פורטנוי הוא תמיד זה שדוחף, נאבק, מיחצן ומה לא (ללא פורטנוי, דרים היתה מתפרקת ממזמן).
אין ספק שהוא תמיד היה המייצג הבלתי פורמאלי והבלתי מעורער של הלהקה.
אבל בכל הנוגע להצגה המוזיקלית, פטרוצ'י הוא הכוח המניע.
פורטנוי תמיד יציע ותמיד ינסה לכוון ולהשליט את דעתו ורעיונותיו היצירתיים, אבל, הסאונד היצירתי והמורכבות היצירתית היא תמיד פטרוצ'י.
אז נכון שקווין מור ודרק שריניאן זרקו רעיון פה ושם, אבל שוב, זה היה בעיקר פטרוצ'י.
לאחר הגעתו של ג'ורדן - פטרוצ'י זכה במה שחפץ בו יותר מכל - פרטנר להלחנה!
ג'ורדן, שהנו מוזיקאי מגוון ומחונן, הביא עמו Vibe רעיוני שפטרוצ'י חיכה לו, כדי להביא לידי ביטוי כישורים מוזיקליים נוספים שהיו נצורים אצלו טרם הגעתו של ג'ורדן.
ג'ורדן ופטרוצ'י לקחו את דרים עוד כמה צעדים קדימה, רעיונית והלחנתית.
באלבומי הסולו של פטרוצ'י ושל ג'ורדן ניתן לשמוע לעיתים סאונד שהיה נחמד אם היו משנעים אותו גם ל"להקת האם", אבל בכל זאת, נדמה אפוא, שאת הליבה היצירתית של רעיונותיהם, משאירים פטרוצ'י את רודס לדרים.
עם כל הכבוד (ויש הרבה כבוד) לאברי ומיונג אינם תורמים לדעתי מבחינה יצירתית כדוגמת פטרוצ'י ורודס.
אני שוב מגיע לפורטנוי וטוען כי לעיתים קשה להבחין בין פעלתנות היתר החוץ מוזיקלית שלו לבין הרעיונות המוזיקליים שהוא מביא עמו, שן, לעיתים הם שלובים זה בזה ומשפיעים על התנהלותה המוזיקלית של הלהקה.
על כל פנים, ההכרעה הנה בין פטרוצ'י לרודס ואני בוחר בפטרוצ'י.
על אף רעיונותיו הבלתי נלאים של ג'ורדן, נושא הלפיד הדרימיסטי באספקטים המוזיקליים הנו פטרוצ'י.
יתכן שאני אומר זאת מכיוון שהוא שם מהיום הראשון ורודס לא (ויתכן ואין זה הוגן כלפי ג'ורדן) אבל כך אני חש לעת עתה.
מי יודע, יתכן וג'ורדן יטפס מעל פטרוצ'י יום אחד (אההההה, לא מאמין.......).
לדעתי יש לחלק את דרים לשתי תקופות מרכזיות.
התקופה שלפני הגעת ג'ורדן והתקופה שלאחר הגעת ג'ורדן.
לפני הגעתו של ג'ורדן - פטרוצ'י, במשך יותר מעשור, נשא בנטל ההלחנתי כמעט לבדו. מאלבום הבכורה, דרך
Images, Awake, A Change Of Seasons ו- Falling זה בעיקר פטרוצ'י, הן הלחנתית והן לירית.
לא שכחתי את פורטנוי כמובן, פורטנוי תמיד תורם המון מוזיקלית אבל הוא יותר הכוח המניע את הלהקה בכל הנוגע להצגת פניה כלפי הקהל והמדיה.
פורטנוי הוא תמיד זה שדוחף, נאבק, מיחצן ומה לא (ללא פורטנוי, דרים היתה מתפרקת ממזמן).
אין ספק שהוא תמיד היה המייצג הבלתי פורמאלי והבלתי מעורער של הלהקה.
אבל בכל הנוגע להצגה המוזיקלית, פטרוצ'י הוא הכוח המניע.
פורטנוי תמיד יציע ותמיד ינסה לכוון ולהשליט את דעתו ורעיונותיו היצירתיים, אבל, הסאונד היצירתי והמורכבות היצירתית היא תמיד פטרוצ'י.
אז נכון שקווין מור ודרק שריניאן זרקו רעיון פה ושם, אבל שוב, זה היה בעיקר פטרוצ'י.
לאחר הגעתו של ג'ורדן - פטרוצ'י זכה במה שחפץ בו יותר מכל - פרטנר להלחנה!
ג'ורדן, שהנו מוזיקאי מגוון ומחונן, הביא עמו Vibe רעיוני שפטרוצ'י חיכה לו, כדי להביא לידי ביטוי כישורים מוזיקליים נוספים שהיו נצורים אצלו טרם הגעתו של ג'ורדן.
ג'ורדן ופטרוצ'י לקחו את דרים עוד כמה צעדים קדימה, רעיונית והלחנתית.
באלבומי הסולו של פטרוצ'י ושל ג'ורדן ניתן לשמוע לעיתים סאונד שהיה נחמד אם היו משנעים אותו גם ל"להקת האם", אבל בכל זאת, נדמה אפוא, שאת הליבה היצירתית של רעיונותיהם, משאירים פטרוצ'י את רודס לדרים.
עם כל הכבוד (ויש הרבה כבוד) לאברי ומיונג אינם תורמים לדעתי מבחינה יצירתית כדוגמת פטרוצ'י ורודס.
אני שוב מגיע לפורטנוי וטוען כי לעיתים קשה להבחין בין פעלתנות היתר החוץ מוזיקלית שלו לבין הרעיונות המוזיקליים שהוא מביא עמו, שן, לעיתים הם שלובים זה בזה ומשפיעים על התנהלותה המוזיקלית של הלהקה.
על כל פנים, ההכרעה הנה בין פטרוצ'י לרודס ואני בוחר בפטרוצ'י.
על אף רעיונותיו הבלתי נלאים של ג'ורדן, נושא הלפיד הדרימיסטי באספקטים המוזיקליים הנו פטרוצ'י.
יתכן שאני אומר זאת מכיוון שהוא שם מהיום הראשון ורודס לא (ויתכן ואין זה הוגן כלפי ג'ורדן) אבל כך אני חש לעת עתה.
מי יודע, יתכן וג'ורדן יטפס מעל פטרוצ'י יום אחד (אההההה, לא מאמין.......).
JP + MP + JR + JL +JM = Perfection