ביום רביעי אבא של חבר שלי הסיע אותנו, והוא השמיע לי את המוסיקה שהוא שומע, מוסיקה מזרחית..או ערבית יותר מדויק.
ולהאמין או לא, נכנסתי לזה לאללה..זה היה כל כך טוב ומעניין!
זה היה כזה FUNK ערבי...היה בזה בס גרובי, היה טרומבון, היה חליל ערבי,זמרת מסלסלת,היה גיטרה דיסטורשן, היו מלא כלי הקשה אדירים...קיצר איכותי ביותר!
ביום רביעי אבא של חבר שלי הסיע אותנו, והוא השמיע לי את המוסיקה שהוא שומע, מוסיקה מזרחית..או ערבית יותר מדויק.
ולהאמין או לא, נכנסתי לזה לאללה..זה היה כל כך טוב ומעניין!
זה היה כזה FUNK ערבי...היה בזה בס גרובי, היה טרומבון, היה חליל ערבי,זמרת מסלסלת,היה גיטרה דיסטורשן, היו מלא כלי הקשה אדירים...קיצר איכותי ביותר!
כמו שציינת ,מוסיקה ערבית ולא מזרחית.
מוסיקה מזרחית זה חרא,מוסיקה אוריינטלית זה כבר משהו אחר-אני גם מאוד אוהב.
תשמע laco tayfa- הרכב טורקי שמנגן פיוז'ן ערבי עצבני ביותר.
"I guess...do they read left to right in Japan?...No?...Or is that Israel I'm thinking? Right to left, right? Yeah, so I go left to right."
-JP regarding the way his bank presets are arranged
מה שאתם מדברים עליו זה לא מוזיקה מזרחית מקורית נטו . תשמעו מוזיקה ערבית ואז תחליטו . השילובים שנעשים עם סולמות ערביים באמת מדהימים , בכלל - אפשר לעשות אחלה (עם ח' מודגשת ) שילוב עם מוזיקה ערבית ומטאל ויש הרבה להקות פרוג' מטאל שעושות את זה וזה יוצא נהדר . עכשיו למשל אני שומע את סימפוני ואני מחבר את זה למה שדיברתם ואני קולט ש Symphony X אחת הלהקות שמשלבים סולמות ערביים בצורה מדהימה
לא לא...לא מדובר בהרכבים שמשלבים מוסיקה ערבית,אלא במוסיקה ערבית שמשלבת דברים נוספים.
זו מוסיקה ערבית מקורית.."פארוק" לא נשמע לכם מספיק ערבי? חוץ מזה שהוא די מפורסם בעולם המזרחי.
נו בגלל זה זה לא מקורי , בגלל שזה משלב עוד סגנונות .
תראה כל שילוב הוא יפה , אבל אם אתה רוצה להבין מוזיקה ערבית על בורייה אתה צריך להתחיל מחבר'ה כמו אום כול תום וכאלה ( חומר קשה קשה .. חח) .
אם אתה מתכוון לעומר פארוק - בהחלט אין עליו .
עומאר פארוק טקבילק הוא בהחלט מוכשר אבל זה לא הדיון. כשדיברנו על מוזיקה מזרחית התכוונו למזרחית ההמיינסטרימית שמושמעת היום ברדיו כגון מושיק עפיה שרית חדד וכ"ו.
Entia non sunt multiplicanda praeter neccessitatem
זה ממש טמטום לשלול ככה סגנון מוזיקה כמו שהרבה פה בפורום עושים.
אני אמנם פחות מתחבר לסגנון, אבל מה לעשות, רוב החברים שלי שומעים מזרחית ודיכאון, וכשאני איתם אני גם מקשיב לשירים שלהם.
הדבר היחיד שמפריע לי זה שאין בזה את האגרסיביות והאדרנלין שיש במטאל, אבל את זה אני לא מוצא בזמן האחרון גם בדרים אז זה לא כ"כ נורא.
WannaBeGuitarPro כתב:זה ממש טמטום לשלול ככה סגנון מוזיקה כמו שהרבה פה בפורום עושים.
אני אמנם פחות מתחבר לסגנון, אבל מה לעשות, רוב החברים שלי שומעים מזרחית ודיכאון, וכשאני איתם אני גם מקשיב לשירים שלהם.
הדבר היחיד שמפריע לי זה שאין בזה את האגרסיביות והאדרנלין שיש במטאל, אבל את זה אני לא מוצא בזמן האחרון גם בדרים אז זה לא כ"כ נורא.
אם מה שאתה מחפש במוזיקה שאתה שומע זה "אדרנלין ואגרסיביות" אז אין פלא באמת שמוזיקה מזרחית לא מפריעה לך.
א. התכנים כ"כ ירודים
ב. כל השירים נשמעים אותו הדבר הן לירית והן מוזיקלית.
ג. שום מחשבה לא הושקעה מאחורי השיר. המטרה מסחרית בלבד. לרוב המבצע לא שותף לא בהלחנה ולא בכתיבה כך שכל קשר בינו לבין השיר שהוא מתיימר לשיר מקרי בהחלט.
ד. תסתכל על כל התרבות שמאחורי המוזיקה הזאת. כמה עומק היא מבטאת. אם אני אשב ואקשיב היום לשיר מזרחי מצוי אני ארגיש כאילו פתחתי "אלפי" והתחלתי לקרוא להנאתי.
Entia non sunt multiplicanda praeter neccessitatem
אני יכול במאה אחוז להסכים עם מה שאברהמשוק כתב . היום שמעתי איזה שיר של סאבלימינל והגעתי למסקנה שהיא מעין השלמה - אין כאן עם מה להלחם אלא רק להשלים שהמוזיקה הזאתי לא באה לחדש לנו משהו או להציג לנו משהו , זו פשוט מוזיקה למצב רוח בלי להתחיל למצוא כאן חוכמות מוזיקליות .
מי שאוהב מזרחית ( או סתם ראפ ישראלי - למקרה שלנו ) כנראה פשוט מחפש את האוירה והקלילות ולא ממש מעניין אותו מה נעשה תיאורתית .
מצער מאוד אבל מוזיקה נחשבת בעיני אנשים לא כמטרה אלא כאמצעי . אצלי המוזיקה נחשבת כמטרה ( להאזין ולא סתם לשמוע ואפילו להנות ..) .
יש פה דיון מעניין ביותר.
אני מחזיק בדעה שמוזיקה מזרחית יכולה להיות דבר מעולה, תלוי בהגשה וגם כנראה במוצא...
הרי כמעט ואין בכלל מזרחית סבירה לאוזן בישראל, לעומת זאת יש את Laco Tayfa למשל, שהם פשוט גאונים, וכל מיני נגני עוד ערביים מעולים..
אני גם גדלתי לצלילי מוזיקה טורקית מסורתית ולמדתי להעריך חלק מהמוזיקאים בסצנה הזאת.
אני חייב להזכיר זמר מזרחית ישראלי אחד שיש השקעה ומחשבה במוזיקה שלו (אולי לא מצידו אבל בכל זאת) והוא עופר לוי:
אבא שלי מנגן איתו (על בגלמה, כלי מיתר טורקי) כבר 20 שנה ככה, ולקראת כל אלבום חדש, או הופעה גדולה (סטייל היכל תרבות) אבא שלי במשך שבועות קורע את התחת 24 שעות על תווים (כל שיר עם איזה 80 כינורות וכאלו) ועיבודים, המוזיקה עצמה בהחלט לא מעניינת ממש, אבל יש המון השקעה, אז אני יכול להאמין שזה קיים אצל חלק מהזמרים האחרים בז'אנר...
יש הבדל כמובן, בין הוותיקים לבין אלה ששרים על כוסיות ועל כל מה שזול בעולם... אבל לא צריך ישר לשלול את הסגנון כולו...
אגב, גם דריםמשלבים אוריינטליות רבה בחלק מהשירים שלהם (לדוגמא הקטע הכרומטי המהיר ב-ITNOG או Home).
Do not turn your face towards me
Confronting me with my lonliness
You are in a forest unknown
The secret orchard
And your voice is vast and achromatic
But still so precious
נו אבל זה בדיוק מה שאמרנו. Laco Tayfa הם לא מיינסטרים. וכשאתה אומר שיש השקעה במוזיקה המזרחית אז צריך לסייג: בהפקה יש המון השקעה. הרי המטרה היא מסחרית והם רוצים למכור כמה שיותר ויש תחרות מאוד גדולה ולכן הם חייבים להשקיע.
בפן המוזיקלי פשוט מרגישים הרבה פחות השקעה, וגם אם כבר יש, לרוב זה לא הזמר. אין לו קשר לפן האומנותי הוא פשוט מבצע והולך. אנשים אחרים כתבו בשבילו. ומרגישים דברים כאלה
Entia non sunt multiplicanda praeter neccessitatem
במוזיקה המזרחית יכולה להיות השקעה מצד הכלים , בזה אני יכול להסכים עם שניכם . יש פה ושם נגנים שאפשר לשמוע מה הם עושים . זה מזכיר לי שבתקופת הצבא היה לי חבר שאהב סימפוני אקס וגם מצא את היופי שבמוזיקה מזרחית אחרי שהשמיע לי איזה קטע של איזה זמר שהוא התלהב ממהלך שעשה על הפסנתר . בהחלט יכולה להיות השקעה מצד הנגנים והיום אני מאמין שיש נגנים מספיק מוכשרים גם במזרחית - היתי במרום לפני כחודש וחצי - חודשיים וניסיתי איזה Casio שמה , באמצע שאני מנסה עם חבר , ניגש אלינו אחד ממוכרי החנות . שואל אותנו : בואו אני אראה לכם את הקלידים האלו (קלידים לא כאלו משהו ) . תכנת את הקצב לדרבוקות עם קצב מזרחי , שם איזה סאונד של כינור והתחיל לנגן - מהרגע שהוא התחיל לנגן עד הרגע שהוא סיים לא הפסקתי להשאיר את הפה פעור - הבנדם היה אשכרה רודס ! והכל היה בנגינה מזרחית אבל אולטרה מהירה , האצבעות שלו היו פשוט כמו מסטיק מהלך על הקלידים , וזה היה אשכרה לראות את רודס הישראלי , אני הייתי בשוק .
מסתבר שהבחור מת על מזרחית וניגן עם זמר בשם תמיר גל , הוא גם שומע מטאל לפעמים אבל מקדיש את רוב הכוח שלו למזרחית . שאלתי אותו אם הוא מתכוון להפיק איזה דיסק אז הוא אמר לי שהוא בכלל מתכנן להפיק דיסק בסגנון Psych טראנס
איזה כשרון מבוזבז ..