איכות הסאונד בימינו

המקום שלכם לדיונים על כל מה שקשור לדרים ת'יאטר בפרט ומוסיקת הפרוגרסיב מטאל בכלל.
שלח תגובה
סמל אישי של משתמש
YtseJam
The Count of DT-IL
הודעות: 7223
הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 12:57 pm
יצירת קשר:

איכות הסאונד בימינו

שליחה על ידי YtseJam »

מהי דעתכם על איכות הסאונד בימינו?

אני חושב שרובנו התחלנו לשמוע מוזיקה בעידן ה-CD, הורגלנו לאיכות סאונד מסוימת. אבל, יש בינינו גם את אלו שהם קצת מבוגרים יותר ;) או שיצא להם לשמוע אחרת (בין אם בגלל התקליטים של אבא או אימא, או בגלל שהם פונים יותר להוצאות מיוחדות (ala ההוצאות של Porcupine Tree בעזרת עבודתו הנאמנה של סטיבן ווילסון) וכו'.
יצא לי ממש לפני מספר דקות לצפות בקליפ קצר (ויש עוד הרבה) שממחיש את ההבדל באיכות הסאונד בימינו לבין איכות הסאונד ממש לא מזמן - בשנות השמונים. וזה מעניין.

באמת מורגש הבדל רציני באיכות וקשה שלא לחשוב על איך היו נשמעים אלבומינו האהובים אם לא הייתה נגיעה של חברות התקליטים והתאוריות המוזרות שלהן על איך צריך אלבום להישמע (מידע נוסף על מה שנקרא "Loudness War", כאן: http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_war).

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3Gmex_4hreQ[/youtube]

אחת הביקורות האחרונות על מצב הסאונד היא ממש מהבית - אלבומה האחרון של דרים, לעומת איכות הסאונד באחרון של פורקיופיין.
Yes
דרימיסט מתקדם
הודעות: 153
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2007 11:00 am

Re: איכות הסאונד בימינו

שליחה על ידי Yes »

אכן אסון, אבל אם שומעים באמפי 3, אז זה גם ככה לא כזה משנה, כי זה עושה את אותה התוצאה שהוא הדגים גם אם במקור היה את כל הספטורם.

אבל זה באמת עצוב אם אני אדע שפגמו ככה במוזיקה שאני כ"כ אוהב. :?:
אם בא לכם לעזור לי, הירשמו לשירות הענן Copy דרך הקישור הזה. כל אחד מאיתנו יקבל 5 ג'יגה מתנה (סה"כ לאחר הרשמה - 20 ג'יגה אחסון חינם).
סמל אישי של משתמש
YtseJam
The Count of DT-IL
הודעות: 7223
הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 12:57 pm
יצירת קשר:

Re: איכות הסאונד בימינו

שליחה על ידי YtseJam »

אני לא חושב ש-MP3 פוגם באיכות הסאונד באותו אופן, זה מאוד תלוי באופן הקידוד שלך (אפשרויות ה-encoder) ואיזו איכות קידוד בחרת.
מה שאנחנו עושים לאיכות הסאונד בבית הוא מינורי, יחסית.

הקידוד בעיקרון מוריד "רעשים" שהאוזן האנושית במילא לא מסוגלת לשמוע (בשביל לתפוס פחות שטח אחסון, שזו הרי הגדולה של הפורמטים השונים), אבל אם אתה מנחית את האיכות יותר מדי, למשל ל-128kbps ומטה, אזי באמת יהיה הבדל שניתן יהיה לשמוע אותו. לדעתי אין הבדל ברור בין 192kbps ל-320kbps, שזה כביכול איכות הסאונד ב-CD כבר (שם האודיו הוא עדיין בתצורת WAV - ולא מכווץ או יותר נכון, עדיין לא עבר כיווץ נוסף על-ידי המשתמש, אלא רק על-ידי איש הסאונד, וכאן - עבודת הסאונד - הוא הפגיעה הרצינית, אם הבנתי נכון). באמת מבאס. :zipped:

אגב, השיר שהשתמשו בו בקליפ - Figure of Eight של Paul Mccartney הוא ממש חמוד. :haha:
אהבתי.
Yes
דרימיסט מתקדם
הודעות: 153
הצטרף: ה' דצמבר 20, 2007 11:00 am

Re: איכות הסאונד בימינו

שליחה על ידי Yes »

אה, שאלת ברצינות איזה שיר זה? כתוב בסוף הוידיאו. :)

בכל אופן, אני לא מספיק מבין בשביל להגיד לך, אבל ההגיון שלי באמת אומר שמה שהודגם בוידיאו יותר "הרסני". אם זה מה שעושים למוזיקה שאנחנו שומעים, אז אי אפשר לשחזר את הסאונד המקורי, אלא אם אתה ממש מקושר ויש לך דרך להשיג את המיקס המקורי... :P

אבל הנה מה שכן קורה כשאתה ממיר לאמפי3:

המקור:
תמונה

320:
תמונה

192:
תמונה

אני לא שומע ממש את ההבדלים, האמת. בין 192 למקור אולי כן, אבל צריך להיות קטנוני קצת. החסידים של קבצי lossless אומרים שהם שומעים את ההבדל ושכששומעים במערכת איכותית, אלא דברים שאפשר להבחין בהם.
אם בא לכם לעזור לי, הירשמו לשירות הענן Copy דרך הקישור הזה. כל אחד מאיתנו יקבל 5 ג'יגה מתנה (סה"כ לאחר הרשמה - 20 ג'יגה אחסון חינם).
סמל אישי של משתמש
ilai fields #7
דרימיסט-על
הודעות: 7583
הצטרף: ד' דצמבר 19, 2007 12:10 pm
מיקום: קיבוץ געש... אז מה אם אני קיבוצניק?!?!

Re: איכות הסאונד בימינו

שליחה על ידי ilai fields #7 »

איכות הסאונד....
בהחלט השתפרה בשנים האחרונות, אני שם לב קצת שינויים בסאונד שאני שומע את SFAM או אפילו את 6DOIT, יכול להיות שאולי זה סתם אני.

אני וחברים שלי תמיד מנסים לדמיין איך Led Zeppelin או כל להקת עבר טובה אחרת, היו נשמעים עם הסאונד ואיכויות המכשירים של היום.
תמונה
סמל אישי של משתמש
Instrumedley
דרימיסט מתקדם
הודעות: 386
הצטרף: א' דצמבר 16, 2007 3:32 pm

Re: איכות הסאונד בימינו

שליחה על ידי Instrumedley »

האשכול הזה מעורר את הויכוח הנצחי באשר לאיזה סאונד טוב יותר.
האם החספוס והרחש של התקליט המעניק לו נופך יותר "רגשי"
או אולי הדיוק והמכאניות הצלולה של התקליטור אשר מעניקה למוזיקה סאונד "טכני" יותר.
מה גם, שלקלטות ששיחקו תפקיד מרכזי בשנות ה -80 יש סאונד אחר שאינו דומה לא לזה של התקליט ולא לזה של התקליטור.
הנושא מורכב ומתוסבך.
יש לו היבטים שונים ומורכבים.
יש פה עניין של העדפה אישית.
יש פה עניין של רוח תקופתית.
יש פה עניין של התערבות חברות התקליטים.
יש פה עניין של מסוגלות טכנית.
יש פה עניין של הרגלים מובנים.

אסכם זאת כך,
בעיני ובעיני בלבד,
לרוב, מי פעל בשנות התקליטים - טוב לו שהמוזיקה שיצר תשמע בתקליטים (עם כל הכבוד לגירסאות ה"רי מאסטר" למיניהן).
אני מאוד אוהב לשמוע יצירות מן העבר עם רחשים ברקע - זה מכניס אותי באיזשהו מקום לרוח התקופה.
ולרוב, מי שפעל ופועל בשנות התקליטור - עדיף לו שהמוזיקה שיצר תשמע בתקליטורים.
אני חושב שאם אשמע את דרים למשל עם חספוס ורחשים ברקע, אני פשוט אחשוב שזה מאולץ.

לגבי הקלטות אני בדילמה!
JP + MP + JR + JL +JM = Perfection
סמל אישי של משתמש
YtseJam
The Count of DT-IL
הודעות: 7223
הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 12:57 pm
יצירת קשר:

Re: איכות הסאונד בימינו

שליחה על ידי YtseJam »

אני חושב שהבעיה העיקרית מבחינתי היא התערבות חברות התקליטים, כפי שהודגם בקליפ (ולזה דווקא התכוונתי בעת פתיחת האשכול). נראה שיש פה השפעה לרעה ושינוי מודע של אופן צריכת המוזיקה של המשתמשים, ומעניין לדעת את השיקולים שלהם לכך. אני בטוח שהיית מעדיף את המוזיקה שלך כפי שהמוזיקאי יצר אותה ולא איך שחברת התקליטים החליטה שמוזיקה צריכה להישמע כיום.
סמל אישי של משתמש
Instrumedley
דרימיסט מתקדם
הודעות: 386
הצטרף: א' דצמבר 16, 2007 3:32 pm

Re: איכות הסאונד בימינו

שליחה על ידי Instrumedley »

אחד המאפיינים היותר מוערכים לטעמי בנוגע ללהקתנו האהובה בא לידי ביטוי באי הפשרה המוחלטת של פורטנוי/פטרוצ'י בכל הנוגע להתערבות חברת התקליטים בחומר המוזיקלי על כל המשתמע מכך.
הם תמיד הקפידו על כך ונמנעו מחתימה עם חברות שרצו להשפיע על הסאונד וכו'.
חבל שרבים אחרים לא עשו כמותם, אבל כאן נכנסים שיקולים כלכליםי וערכיים באשר למי מוכן למכור את עצמו לכל המרבה במחיר על חשבון החומר האמנתי עצמו.
אין לי ספק שחברות התקליטים באופן לא פורמלי מכתיבות את הסאונד של מרבית הלהקות הפועלות היום וזאת, כמובן תוך פנייה לכיסם של הקונים הפוטנציאליים מבלי לשים לב כי החומר האמנותי נרמס תוך כדי ההליך.
תופעה זו מצערת ונדמה כי היא רק הולכת ומתרחבת.
אני לא חושב שיש מקום למחשבה מרובה באשר למניעים של חברות התקליטים כיוון שזה ברור מאליו שהם מכוונים כל העת להעשרת הונם.
בקיצור, כל ההתערבות של חברות התקליטים באשר לסאונד של להקה זו או אחרת גורמת לי :puke:
JP + MP + JR + JL +JM = Perfection
סמל אישי של משתמש
Greenburger
דרימיסט-על
הודעות: 4144
הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 7:07 pm
מיקום: Another World

Re: איכות הסאונד בימינו

שליחה על ידי Greenburger »

מה????!!!!
אני לא מאמין, הודיאו הזה הוא כזה בולשיט.....

כן כן אני יודע שאני מקפיץ פה בטירוף את האשכול, אבל רציתי להגיב בו מזמן ולא יצא לי.

אז קודם כל עידן, מה שמודגם בוידאו זה לא "התערבות של חברת התקליטים".
זה פשוט שיקול הפקתי של איזה סאונד אתה רוצה שיהיה לתקליט.
זה תלוי לגמרי במפיק.
בסרטון למשל אחרי שהוא שינה את ההפקה הוא פשוט הגביר את שאר הכלים בשיר לאותה רמה של התופים. זה פשוט שאלה של כמה אתה רוצה להדגיש כל כלי ושישמעו אותו...
והיום כמובן שאתה רוצה סאונד כמה שיותר טוב, ושומעים את זה באמת בכל הדיסקים שיוצאים היום לעומת מה שיצא בשנות השמונים. שומעים כל צליל הרבה יותר צלול וברור.
עכשיו, מה שמראים בסרטון זה בעצם תרמית שמסתמכת על ויזואליות!
אחרי שהוא כביכול "מקטין" את הווליום של השיר בנסיון לדמות את זה שאתה מנמיך את הווליום במערכת זה לא אומר שחלק מהסאונד נעלם (מה שהוא סימן באדום)! וגם שומעים את זה אחרי שהוא משמיע את השיר, שומעים שזה עדיין באיכות טובה, פשוט יותר חלש. זה בדיוק מה שהוא אומר, אתה מנמיך *ווליום*. תחשוב על זה, כשאתה מוריד ווליום כשאתה שומע מוזיקה אתה מוריד את איכות הסאונד? אתה מקצץ גלי קול? לא. אז מה הקשר בין השניים?
אחרי שהוא "מקטין" את הסאונד של השיר הוא פשוט מגדיל את הרזולוציה של הטראק, אבל כל גלי הקול עדיין שם!

בקשר ל- MP3, זו כבר איכות סאונד חרא...
והתירוץ ש"מוחקים צלילים שגם ככה לא שומעים" לא מתקבל אצלי. זה באמת קיצוץ של גל הקול.
והאם חשבת שהצלילים שלא שומעים האלה שם מסיבה טובה? אולי הם משפיעים על המוח באיזשהי צורה ובעקבות זה משפיעים על איך שאתה חווה וחש את המוזיקה? (סתם תיאוריה שלי)
Life is what happens while you make other plans

(]/|\[)

Some of us choose to live gracefully
Some can get caught in the maze
And lose their way home
This is the life we belong to
Our gift divine
סמל אישי של משתמש
darthsate
דרימיסט מתקדם
הודעות: 101
הצטרף: ב' ינואר 21, 2008 7:27 am
מיקום: מרכז ישראל הצולעת

Re: איכות הסאונד בימינו

שליחה על ידי darthsate »

לא הייתי רץ לכנות את זה "בולשיט" כ"כ מהר, אבל יש כמה דברים נכונים שאמרת.
בקשר לאיכות השמיעה, גם במקרה המודגם בסרטון וגם לגבי הויכוח הנצחי על הMP3 באיכויותיו השונות. כדי באמת לשפוט את העניין דרושים כמה תנאים הכרחיים. מערכת עם מגבר איכותי, רמקולים שמצליחים להחזיק כמו שצריך את כל התנודות, מיקום נכון של הרמקולים, בידוד החדר וכדומה.. לחלופין, אם יש אוזניות ממש טובות שגם מספקות בידוד טוב, קשה שלא להבחין בחוסרים של האיכויות הנמוכות יותר, גם בלי המחשה ויזואלית, שכמו שגרין בורגר ציין כאן קצת מטעה אותנו....
בשביל לתת את הפן שלי קצת בנושא, אני חייב לציין שאני חי בשני העולמות, נהנה מהתקליטים הישנים עם הסאונד הכ"כ חם שלהם וגם מדיסקים, שמספקים את הדיוק וחדות השמיעה שחסרה בתקליט.
אני לא כ"כ בטוח כמה אמנים יתנו לחברת תקליטים להתערב עד כדי כך ביצירות שלהם, אני באמת חושב שזה יותר מתאים ליוצרי מוזיקת פופ למיניהם ואולי להקות רוק מתחילות וכדומה. לגבי הראשונים, אני חושב שהעולם מרוויח מזה, והלהקות החדשות, עם הזמן יקבלו עמוד שדרה ויורידו את רמת ההתערבות או שיאבדו לנצח להתמסחרות. ע"ע מטאליקה ושות'...
------------------------------------------
Risen again, but never awaken.
Aren't we all in a dream?.....
סמל אישי של משתמש
Greenburger
דרימיסט-על
הודעות: 4144
הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 7:07 pm
מיקום: Another World

Re: איכות הסאונד בימינו

שליחה על ידי Greenburger »

טוב, אז מה שהבחור מעלי אמר נכון, יש איזשהי נקודה במה שהסרטון מנסה להציג, אבל לא ירידה באיכות הסאונד כמו שעידן חשב.
מצאתי את המאמר המקורי!

http://lfo.co.il/dynamics.htm

שהאמת מה שכתוב שם זה חיבורים של דברים מהאתר הזה
Life is what happens while you make other plans

(]/|\[)

Some of us choose to live gracefully
Some can get caught in the maze
And lose their way home
This is the life we belong to
Our gift divine
סמל אישי של משתמש
Carpe Diem
דרימיסט שרוף
הודעות: 866
הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 6:39 pm
מיקום: Tel Aviv
יצירת קשר:

Re: איכות הסאונד בימינו

שליחה על ידי Carpe Diem »

Instrumedley כתב:אחד המאפיינים היותר מוערכים לטעמי בנוגע ללהקתנו האהובה בא לידי ביטוי באי הפשרה המוחלטת של פורטנוי/פטרוצ'י בכל הנוגע להתערבות חברת התקליטים בחומר המוזיקלי על כל המשתמע מכך.
הם תמיד הקפידו על כך ונמנעו מחתימה עם חברות שרצו להשפיע על הסאונד וכו'.
חבל שרבים אחרים לא עשו כמותם, אבל כאן נכנסים שיקולים כלכליםי וערכיים באשר למי מוכן למכור את עצמו לכל המרבה במחיר על חשבון החומר האמנתי עצמו.
אין לי ספק שחברות התקליטים באופן לא פורמלי מכתיבות את הסאונד של מרבית הלהקות הפועלות היום וזאת, כמובן תוך פנייה לכיסם של הקונים הפוטנציאליים מבלי לשים לב כי החומר האמנותי נרמס תוך כדי ההליך.
תופעה זו מצערת ונדמה כי היא רק הולכת ומתרחבת.
אני לא חושב שיש מקום למחשבה מרובה באשר למניעים של חברות התקליטים כיוון שזה ברור מאליו שהם מכוונים כל העת להעשרת הונם.
בקיצור, כל ההתערבות של חברות התקליטים באשר לסאונד של להקה זו או אחרת גורמת לי :puke:
קצת קשה להגיד שאהובנו - DT לא הושפעו ע"י חברות התקליטים ותמיד עמדו על שלהם - דוגמא מאוד טובה זה אלבום ה- FII שאני מאוד מאוד אוהב למרות שהרבה קוטלים אותו עקב הסאונד האלטרנטיבי שנכפה ע"י אלקטרה כשהתחלפו שם המנהלים. רק מאוחר יותר פטרוצ'י ופורטנוי הכלו להיות המפיקים של האלבומים - ושם הייתה להם יותר שליטה על הסאונד. בלייבל החדש שלהם ברואדראנר אני בטוח שהם עושים מה שבא להם אחרי שסיומו את החוזה שלהם עם אלקטרה... :)
Music Is The Energy Of Life!
שלח תגובה