בית המשפט העליון חייב שופטים בעלי אג'נדה ימנית כי אין כאלו שמה. אבל השופט הזה הוא בעייתי עם הגזענות שלו.
אני מרוצה מכך שיעקב נאמן הוא שר המשפטים ואני מרוצה גם מהועדה שמשבצת שופטים חדשים לעליון.
אני מקווה שהשופט הספציפי הזה לא ילך לשם אבל אני מקווה ששופט בעל אנג'נדה ימנית כן יגיע לשם. אצל הערבים מזמן בית המשפט העליון נהיה "המגרש הביתי" שלהם. הגיע הזמן קצת לאזן את המצב, ולשים קצת שכל ימני אצל השופטים שמוגדרים כ"שמאלה ממרץ".
רק להזכירכם מה קרה פעם אחרונה שרצו לשים מישהי בבית המשפט העליון בעלת אג'נדה שנוגדת את האג'נדה של בית המשפט העליון, ומה אהרון ברק אמר על זה בזמנו. פרשת רות גביזון, שלאחרונה גם הייתה חברה בועדת וינוגרד(שופט שאני רוכש לו כבוד לא רק בגלל שהוא סבא של חבר שלי ).
רות גביזון אמרה בזמנו שיש לצמצם את סמכויות בית המשפט העליון. זה משהו שנגד בזמנו את הפאסון המשפטי של אהרון ברק. הגיע הזמן לשים סוף לשכונה שעושים בבית המשפט העליון.
מה שהולך שם זה לא שכונה, מה שהולך שם זה הגנה על זכויות הפרט, גם אם זה נוגד אג'נדות פוליטיות כאלה ואחרות.
אתה חייב להבין שהפסיקות שם הם לא בעלי אג'נדה שמאלנית, העובדה שבית המשפט העליון הוא מגן על זכויות האזרח מצד שני יכול להתפרש כמשהו שמאלני. אבל מה לעשות, זה התפקיד של בית המשפט בכל העולם. אוי לנו אם יפגעו בזכות הזאת. אתה יודע מה קורה אם בית המשפט העליון לא חזק? תראה באירן ה"דמוקרטית" איך זכויות האדם נרמסות. כשזה יבוא להגן עליך, אתה תתחנן שבית המשפט העליון יהיה חזק. אנשים שמאחלים לבג"ץ חלש יותר, לא יודעים אפילו לאיזה סכנה הם מכניסים את עצמם, למרות שנכון, בג"ץ חלש יחמיר גם עם ערבים ומחבלים.
זה המחיר, וחייבים להבין את זה.
"Everyone in the world should listen to Sigur Ros. Then maybe it'd be a better place."
אני מסכים איתך שלשופטים אסור שתהיה אג'נדה כלשהי.. אבל לצערי הרב במדינת ישראל האג'נדה של שופטי בג"ץ ובית המשפט העליון הוא אכן שמאלנית לדעתי..
אני מאמין גדול של גדר ההפרדה והיא הוכיחה את עצמה בשנים האחרונות.. סופסוף אני יכול לסוע בכמעט ביטחון מלא באוטובוסים.. הגדר הייתה פיתרון מעולה.. אולי בתכלס מדובר בחומה מאוד גבוהה, אבל הגדר הזאתי מגנה על החיים שלי ושל אזרחי מדינת ישראל.
ושבא בג"ץ או גוף מסויים מהרשות השופטת ומחוקקת חוקים נגד תוואי הגדר המקורי, אז אני כאן רואה פגיעה בזכות לביטחון, שהיא זכות די בסיסית לדעתי. תוואי הגדר הוא למען ביטחון המדינה. ולצערי הרב מאוד, חפים מפשע מהצד השני נפגעים ממנה. אבל, אין מה לעשות. הגדר הכרחית לכך שאזרחי מדינת ישראל יחיו בביטחון בתל אביב ובירושלים.
ובג"ץ בא ומשנה את התוואי. אני מאמין בכך שהתוואי המקורי הוא התוואי.. ולצערי הרב, בג"ץ ובית המשפט העליון אוכלים את הפרובוקציות של הפלסטינים בכל הנוגע לגדר.. ראיתי איזה וידאו לפני כמה שנים, שפלסטינים הקימו בתים בשני צדי הגדר, ואז לטעון שזה עבר להם בשכונה ולשנות את התוואי.. וכמובן, מה אומר בג"ץ?? לשנות נכון??
אני תומך ברשות שופטת חזקה בעלת סמכויות לשנות חוקים בעקבות פרצות בחוק. אבל ברגע שלרשות השופטת יש אג'נדה פוליטית, מה שאפשר לעשות זה לחתוך מהם את הסמכויות או פשוט למנות שופטים בעלי אג'נדה מנוגדת לאג'נדה הסוררת בבית המשפט העליון ובבג"ץ כרגע.
ג'יימי אתה בטוח שאתה מדבר מיידע או משטיפת מוח? אני בוודאות יודע שהתוואי של הגדר בחלק גדול מהמקומות, בטח ובטח במקומות שבג"צ הכריח את הממשלה להסיט את התוואי, הוא לא בטחוני! איך אני יודע? ראיתי! לא קראתי כתבות מסיתות או שטויות אחרות, אלא ראיתי בעיניים שלי!
זה תוואי פוליטי לחלוטין ובגלל זה בג"צ התערב.
אם תגיד לי- "אני מוכן בשביל הבטחון שלי לפגוע באנשים חפים מפשע, לגזול את האדמות שלהם, לגרש אותם מהבתים שלהם, ולחתוך משפחות באמצע" אני לא אגיד שזה מקובל, אבל אל תנסה לכסות את הפשעים האלה במסווה אחר.
"אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון וסוף אדם זה שיהא מלסטם את הבריות"- הרמב"ם
Rise up and take the power back!!!
yyzboy1928 כתב:מה האינטרס של המדינה לעשות תוואי פוליטי שחותך כפרים לשתיים?? להגיע להאג?? כי כיף להם שמפגינים בבילעין כל יום שישי?
קודם כל השחצנות שלנו, שלנו מותר הכל! אח"כ ויותר חשוב זה מה שנקרא בשפה המקצועית "קביעת עובדות בשטח" לקראת הסכם קבע. הרי ככל שאתה גוזל יותר שטח ומפתח את היישובים שלך בצורה לא חוקית (כמו מודיעין עילית או ההרחבות של מעלה אדומים) ככה יותר קשה אח"כ להוציא אותך משם.
המדינה מנסה לשרטט קו "גבול" שנוח לה, ולהוסיף כמה שיותר שטח "יהודי". זו הסיבה העיקרית לחלק מתוואי הגדר. הרי אם תזיז את הגדר שני קילומטר צפונה או דרומה הבעייה הבטחונית תפתר באותה צורה ולא תאלץ לחתוך חקלאי מהאדמה שלו, או משפחה אחד מהשני.
"אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון וסוף אדם זה שיהא מלסטם את הבריות"- הרמב"ם
Rise up and take the power back!!!
yyzboy1928 כתב:מה האינטרס של המדינה לעשות תוואי פוליטי שחותך כפרים לשתיים?? להגיע להאג?? כי כיף להם שמפגינים בבילעין כל יום שישי?
קודם כל השחצנות שלנו, שלנו מותר הכל! אח"כ ויותר חשוב זה מה שנקרא בשפה המקצועית "קביעת עובדות בשטח" לקראת הסכם קבע. הרי ככל שאתה גוזל יותר שטח ומפתח את היישובים שלך בצורה לא חוקית (כמו מודיעין עילית או ההרחבות של מעלה אדומים) ככה יותר קשה אח"כ להוציא אותך משם.
המדינה מנסה לשרטט קו "גבול" שנוח לה, ולהוסיף כמה שיותר שטח "יהודי". זו הסיבה העיקרית לחלק מתוואי הגדר. הרי אם תזיז את הגדר שני קילומטר צפונה או דרומה הבעייה הבטחונית תפתר באותה צורה ולא תאלץ לחתוך חקלאי מהאדמה שלו, או משפחה אחד מהשני.
לדעתי לחתוך לשתיים כפרים זה כבר איום. יש אומרים שמדובר בפרובוקציה פלסטינית כמו שראיתי בעבר. הראו שטח מסויים לפני הקמת הגדר עם סימנים של השטח(מן גבעה מסומנת היטב)ץ אחרי הקמת הגדר הקימו שמה כפר כדי שיטענו שזה חותך את הרצועה.
לדעתי לחתוך כפר לשתיים גם מסוכן בטחונית.. זה יכול להמריד את אנשי הכפר ואז מי שבחלק ישראל יצא לבצע פיגוע תופת בלב תל אביב.. חייבים להפריד את אותו כפר מישראל בידוד מושלם..
בנוגע להסכם קבע. זה אחלה אליבי להסכם קבע להגיד שהגבולות של גדר ההפרדה הם הגבולות של המדינה הפלסטינית-ערבית. אבל צריך לעשות הבדלה בין שני הדברים. גדר ההפרדה היא בעלת אינטרס בטחוני בלבד. מדינה פלסטינית זה יותר אינטרס שהוא מעבר לבטחוני או לאומי, אלא יותר גם עשיית צדק של שנים.
כמו שביבי אמר. מדינה יהודית לצד מדינה ערבית מפורזת. מקובל .
חמוד אתה לפעמים ג'יימי. בכל מקרה חיתוך הכפרים זה בעייה חמורה מאוד. זה מה שעשו בירושלים עם אבו דיס, כשאחרי שחתכו את הכפר עוד מג"ב התעלל בתושבים שהיו בצד "הישראלי" כדי שהם ירצו לעובר לצד השני- מה שנקרא "טרנספר מרצון" לא?
ולהפריד חקלאי מהאדמה שלו זה בסדר? בן אדם שמגדל ועובד אדמה 20, 30 שנה והיום הוא צריך אישור ממך לחצות כביש או גדר כדי לעבד את האדמה ששייכת לו על פי חוק. בשביל זה קיים בג"צ כבודו, לא הכל זה שמאל וימין בבית המשפט. יש גם קצת חוק וצדק, וזה מה שקרה בבילעין שבג"צ החליט שהייתה השתלטות עויינת ולא חוקית על אדמות פרטיות.
"אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עון וסוף אדם זה שיהא מלסטם את הבריות"- הרמב"ם
Rise up and take the power back!!!
ufomatan כתב:ג'יימי אתה בטוח שאתה מדבר מיידע או משטיפת מוח? אני בוודאות יודע שהתוואי של הגדר בחלק גדול מהמקומות, בטח ובטח במקומות שבג"צ הכריח את הממשלה להסיט את התוואי, הוא לא בטחוני! איך אני יודע? ראיתי! לא קראתי כתבות מסיתות או שטויות אחרות, אלא ראיתי בעיניים שלי!
זה תוואי פוליטי לחלוטין ובגלל זה בג"צ התערב.
אם תגיד לי- "אני מוכן בשביל הבטחון שלי לפגוע באנשים חפים מפשע, לגזול את האדמות שלהם, לגרש אותם מהבתים שלהם, ולחתוך משפחות באמצע" אני לא אגיד שזה מקובל, אבל אל תנסה לכסות את הפשעים האלה במסווה אחר.
אני מוכן.
אם אני יודע בוודאות שזה יציל חיים של אזרחים ישראליים אין לי שום בעיה עם זה. כמו שאני גם חושב שצה"ל לעיתים יותר מדי מסכן חיילים בשביל להשתדל לפגוע כמה שפחות באוכלוסיה עויינת.
כמובן שכל מקרה נידון לגופו, אבל באופן כללי, (ובהנחה שאני בעד הגדר) אני חושב שסדר העדיפויות הוא: האילוצים הבטחוניים, ולאחר מכן נוחות האוכלוסיה הפלסטינית. אין מה לעשות. זה עניינים של חיים ומוות ומדינה מחוייבת קודם כל לאזרחים שלה. כמובן שאיפה שאפשר להקל ולבוא לקראתם אז גם צריך.
טל רודס כתב:הירשזון קיבל 5.5 שנים בכלא, בניזרי 4 שנים. קצב אתה הבא בתור!
וואו טל איזה שופט צדק אתה... כבר הרשעת את קצב?
Entia non sunt multiplicanda praeter neccessitatem
ובחזרה לנושא ההומואים, קבלו את זה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3736773,00.html
אז מה אתם חושבים עליו? מסכימים איתו? כי מצד אחד הוא כן מקבל את הבחיריות של הנטייה המינית אבל הוא גם מדכא אותה בגלל הדת שלו...
לי אישית זה נראה טיפשי, הרי עקרון ביהדות הוא שבסופו של דבר המצוות לא אמורות להיות מנוגדות לטבע האדם, ולא נראה לי שאלוקים היה נותן לו איסור כל כך חמור על משהו כל כך בסיסי ובלתי ניתן (ולא אמור גם) לריסון כמו היצר המיני...
Entia non sunt multiplicanda praeter neccessitatem
ufomatan כתב:ג'יימי אתה בטוח שאתה מדבר מיידע או משטיפת מוח? אני בוודאות יודע שהתוואי של הגדר בחלק גדול מהמקומות, בטח ובטח במקומות שבג"צ הכריח את הממשלה להסיט את התוואי, הוא לא בטחוני! איך אני יודע? ראיתי! לא קראתי כתבות מסיתות או שטויות אחרות, אלא ראיתי בעיניים שלי!
זה תוואי פוליטי לחלוטין ובגלל זה בג"צ התערב.
אם תגיד לי- "אני מוכן בשביל הבטחון שלי לפגוע באנשים חפים מפשע, לגזול את האדמות שלהם, לגרש אותם מהבתים שלהם, ולחתוך משפחות באמצע" אני לא אגיד שזה מקובל, אבל אל תנסה לכסות את הפשעים האלה במסווה אחר.
אני מוכן.
אם אני יודע בוודאות שזה יציל חיים של אזרחים ישראליים אין לי שום בעיה עם זה. כמו שאני גם חושב שצה"ל לעיתים יותר מדי מסכן חיילים בשביל להשתדל לפגוע כמה שפחות באוכלוסיה עויינת.
כמובן שכל מקרה נידון לגופו, אבל באופן כללי, (ובהנחה שאני בעד הגדר) אני חושב שסדר העדיפויות הוא: האילוצים הבטחוניים, ולאחר מכן נוחות האוכלוסיה הפלסטינית. אין מה לעשות. זה עניינים של חיים ומוות ומדינה מחוייבת קודם כל לאזרחים שלה. כמובן שאיפה שאפשר להקל ולבוא לקראתם אז גם צריך.
ובדיוק בגלל זה מזל של כולנו שיש בג"ץ חזק.
ובוא נפסיק את ההתיפיפות של "אזרחי המדינה".
נשים דברים על השולחן, אתה מפלה דם יהודי מול דם ערבי.
"Everyone in the world should listen to Sigur Ros. Then maybe it'd be a better place."
דה???????
אבל לא בגלל שהם שוים פחות... בגלל ש"עניי עירך קודמים" ואם אני על המאזניים מונחים חיי אזרחים חפים מפשע ומצד שני אנשים חפים מפשע שאינם אזרחים, ברר שכל מדינה נורמלית אמורה לדאוג דבר ראשון לחיי אזרחיה ואח"כ לשאר העולם!
Entia non sunt multiplicanda praeter neccessitatem
avrahamshuk כתב:דה???????
אבל לא בגלל שהם שוים פחות... בגלל ש"עניי עירך קודמים" ואם אני על המאזניים מונחים חיי אזרחים חפים מפשע ומצד שני אנשים חפים מפשע שאינם אזרחים, ברר שכל מדינה נורמלית אמורה לדאוג דבר ראשון לחיי אזרחיה ואח"כ לשאר העולם!
זה בדיוק השוני בינינו, עניי עירי שונים מעניי עירך.
ולא עניי עירי זה לא הערבים.
"Everyone in the world should listen to Sigur Ros. Then maybe it'd be a better place."
"עוד לא פתרנו את הנושא הזה ואני לא חושב שיש כזה קונפליקט בין שתי הגישות. אני לא חושב שזה או זה או זה, אפשר שתיהן יחדיו. אם לא נמצא דרך לחיות בשלום עם המיעוט הערבי במדינה, לא נמצא דרך לחיות בשלום עם עצמנו",
avrahamshuk כתב:דה???????
אבל לא בגלל שהם שוים פחות... בגלל ש"עניי עירך קודמים" ואם אני על המאזניים מונחים חיי אזרחים חפים מפשע ומצד שני אנשים חפים מפשע שאינם אזרחים, ברר שכל מדינה נורמלית אמורה לדאוג דבר ראשון לחיי אזרחיה ואח"כ לשאר העולם!
זה בדיוק השוני בינינו, עניי עירי שונים מעניי עירך.
ולא עניי עירי זה לא הערבים.
סיטואציה:
מבוקש בכיר מתבצר בבית ממולכד ואיתו הוא לוקח אזרחים. כוחותינו מכתרים את הבית. שתי תוכניות הפעולה הן:
1. קריאה למבוקש להכנע והודעה שאם לא יצא הבית יופצץ. (ואם הוא לא יוצא פגז של טנק לחלון ממנו הוא יורה)
2. פריצה לבית וסיכול נקודתי על מנת לחסל אותו.
המח"ט ניר סילגי, מה לעשות?
Entia non sunt multiplicanda praeter neccessitatem