תשעה באב
- EathanZDSG
- דרימיסט מתקדם
- הודעות: 296
- הצטרף: ב' יוני 02, 2008 3:37 pm
- מיקום: אלבמה
Re: תשעה באב
מסכים לחלוטין עם הענין של שמירת מסורת בלי קשר לדת.
War does not determine who is right - only who is left
-
- שגריר הפרוגרסיב
- הודעות: 8190
- הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 3:56 pm
- יצירת קשר:
Re: תשעה באב
הוא ממש לא קונצנזוס אם לא צמים, ובוודאי שהוא לא כמו יום כיפור. אני לא מתחבר לשום משמעות של ט' באב.meity כתב:טל , תרשה לי לתקן אותך שגם ט' באב נחשב סוג של קונצנזיוס בקרב החילונים אומנם חילונים לרוב לא צמים בתאריך הזה אבל יש הרבה שמקפידים על לא לאכול בשר , לא ללכת לים ולמנוע מעצמם תענוגות ביום זה ותקופת בין המיצרים שבאה לפניו.
אישית מבחינה דתית היום הזה לא אומר לי הרבה ,ככה שאני לא צמה (ובשר גם ככה אני לא אוכלת כבר 10 שנים) אבל כן אני יכולה להתחבר למשמעות החברתית שיש לט' באב , כמו למשל שנאת חינם והחורבן שהיא עלולה להביא עימה, אני רואה את זה יותר כחורבן פני הדור באופן המוסרי והחינוכי מאשר חורבן בית מקדש וכו'..
אם זה מצדיק עיגון בחוק של סגירת מקומות בילוי לא יודעת פתחית בתי עסק ביום הזה תתאפשר רק עם הפרדה של הדת מהמדינה , לדעתי ליום השואה יש חשיבות רבה הרבה יותר ולא סוגרים חנויות ומקומות בילוי ביום הזה אם אני לא טועה (תקנו אותי אם כן) או ל1 במאי יש גם חשיבות היסטורית עליונה אבל גם הקיבוצים הפסיקו את החגיגות ביום זה, ולאף אחד לא ממש אכפת מהיום הזה כי אין לו משמעות יהודית .
לא ביום השואה ולא בט' באב יש צורך לסגור חנויות כמו שאין צורך ביום השואה לסגור לאנשים ערוצי ספורט ובידור בטלויזיה. מי שרוצה שיאכל, מי שרוצה שיראה, למה הכפייה הזאת?
יכול, כי גם ככה בדת היהודית כל אחד עושה מה שבא לו, בשביל זה הדת נראית כמו שהיא ואיבדה מהערך שלה.דוגמה חיה למה שכתבתי.
איך אדם שצם ביוה"כ יכול לא לצום בתשעה באב?! הרי אם הוא מאמין שיוה"כ הוא יום של סליחה וכפרה, ובו אנו מנסים להדמות למלאכים ע"י התנזרות ממאכל ומשתה, הוא גם חייב לקבל את אמיתות קדושת בית המקדש (אחרי הכל הוא השחקן העיקרי ביוה"כ באידאל) ואת האסון עם חורבנו ואת משמעות הגלות וממילא את הסיבות לצום תשעה באב כאמת!