אני חושב שבעיני רבים האפיק הנ"ל עדיין נחשב לבעל מדליית הזהב של הלהקה, כאשר אחריו 8V ואז ITPoE.
אצלי, אשר יצא 8V האלבום והאפיק, ACoS עדיין היה במקום הראשון. כאשר יצא SC, אז ITPoE תפס את מקומו, ועכשיו - אני כבר לא יודע! החלטתי סופית שהמקום הראשון משתנה על-פי מצב הרוח שלי וככה כולם זוכים.
באשכול הקודם כתבתי שיש בשיר כל-כך הרבה רגעים יפים וחזקים ומרגשים ומרטיטים ואני מוצא את הכל עדיין עכשווי ונכון.
הלוואי ויכולתי לקחת את צמד המילים Carpe Diem ובאמת שליישם אותו. יש בצמד המילים הזה כל-כך רבה כוח ומשמעות עמוקה. אבל נו מילא.
פורטנוי במיטבו מבחינת הליריקה.
הוא באמת יודע לקחת את מה שקורה/קרה לו בחיים ולספר זאת באופן מושלם לטעמי.
חלק 1
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qu_ikrNN780[/youtube]
חלק 2
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AfYcAcguwdI[/youtube]
חלק 3
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4AfMJsP5bK[/youtube]
זה עדיין האפיק האהוב עלי של הלהקה.
8V בכלל לא מהווה תחרות, זה שיר נחמד, אבל אני ממש לא אוהב אותו כמו כולם פה.
אחרי השיר הזה האפיק שמקום שני הוא 6D (איך שכחת אותו ברשימה עידן? )
אין יותר מדי מה להרחיב עליו, הרגש והנשמה שיש בו זה מה שמעלה אותו הרבה מעל האפיקים האחרים
Life is what happens while you make other plans
(]/|\[)
Some of us choose to live gracefully
Some can get caught in the maze
And lose their way home
This is the life we belong to
Our gift divine
יצירה מעולה!
אבל לטעמי 8V עולה עלייה בכמה רמות.
הכתיבה הרבה יותר בוגרת(כנ"ל ITPOE), הליריקה אפילו יותר טובה לדעתי!
בACOS פורטנוי כתב וזה קצת, לא יודע, כתיבה כזאת של נער מתבגר שעדיין לא הגיע לבגרות.
בעצם זה מה שאני רואה ביצירה, יצירה מעולה אבל של נער שלא התבגר מספיר עדיין..ב8V לטעמי הוא מתבגר גם מבחינת כתיבה לירית ומוסיקלית ומגיע לשלמות.
מה גם שהקונספט של חילופי עונות ממש ממש ממש חרוש.
בכל מקרה הביצוע מניו יורק פשוט גרם לי לאהוב את היצירה יותר מתמיד..פשוט ביצוע מדהים, ובנוסף גם לאברי מפתיע ולמרות שבהרבה קטעים בהופעה הוא מזייף או שר קצת מוזר בגלל הבעיות שהיו לו ביצירה הזאת הוא פשוט מפציץ! שר נקי,מרגש ודופק איזה צעקה שם שממש לא ציפיתי לה,נשמע אפילו קצת כמו זמר אופרה(!).
גם ההומור שהם הכניסו באמצע ממש ממש ממש הוסיף.
"I guess...do they read left to right in Japan?...No?...Or is that Israel I'm thinking? Right to left, right? Yeah, so I go left to right."
-JP regarding the way his bank presets are arranged
אין מספיק מילים לתאר את השיר המושלם הזה!!
אין ספק שהוא במקום הראשון ברשימת השירים שלי בכל הזמנים...
ברגע שאתה שומע את הגרסא המקורית של השיר ומיד אחריה את הגרסא "החדשה", שמים לב ששריניאן הוסיף כ"כ הרבה לשיר הזה, הסטייל שלו השתלב בצורה מושלמת עם פורטנוי, מיונג ובעיקר פטרוצ'י, פשוט נהדר.
איזה שיר מושלם ! , דווקא זה מהשירים הראשונים שלהם ששמעתי . יצירת פרוג' מורכבת . אין הרבה שירים שגרמו לי להתרגש בעוצמות מטורפות כמו השיר הזה . בהתחלה כששמעתי את השיר הזה , לא ידעתי איך לעכל את זה . זה היה נשמע לי כמו חרבוש אחד גדול ולא ידעתי מה זה פרוג' . זה היה סיוט עוד יותר בגלל שזה היה פאקינג 20 דק' . אבל אחרי המון המון שמיעות גיליתי שזאת יצירת מופת . החלק שאני הכי אוהב זה Carpe Deim .
הייתה לי דעה מוצקה עד לפני שנה וחצי בערך ש8V בטיפה יותר טוב..
בשנה וחצי האחרונות התחברתי יותר טוב לACOS, והוא עכשיו בגדר אלוהי אצלי.. מרגש, מרנין, מדהים.. פרי מעשה ידם של הלהקה.. אחד הפירות היותר טובים.. נהנה לשמוע את ACOS כל פעם מחדש.. מההתחלה שיכולה להמם אולמות ששומעים את הפתיחה הזאתי, ולדעתי שהחצי השעה הקרובה הולכת להיות חצי שעה בלתי נשכחת..
Another World לדעתי השיא ביצירה המדהימה הזאתי.. מאוד מיתולוגי בקרב מעריציה..
מסכים איתך לגבי Another World, ונחמד לדעת ששוב השיר האהוב עלי מאוד אהוב גם על אחרים
מה נראה לכם, שכל השיר מדבר על מותה של אמא של פורטנוי, או רק חלקים ממנו?
ואם כל השיר, אז אשמח קצת להסברים, כי אני רואה רק איך חלקים מסויימים מתקשרים לזה.
Life is what happens while you make other plans
(]/|\[)
Some of us choose to live gracefully
Some can get caught in the maze
And lose their way home
This is the life we belong to
Our gift divine
כמו רבים בפורום גם אני נורא התחברתי לשיר הזה והחלטתי בתור פרוייקט לתרגם אותו לעברית.
אני נורא אשמח לשמוע מה דעתכם!
חילופי עונות \ Dream Theater
(תרגום חופשי מאנגלית: אברהם שוקרון)
I. זריחת הארגמן (אינסטרומנטלי)
II. תום ילדות
אני זוכר את הזמן
בו נפשי הבתולית,השבירה,
צפתה בזריחת הארגמן
תהתה מה אולי תמצא.
החיים אז היו מלאי הוד,
הרגשתי את הרוח החמה נושבת.
אני חייב למתוח את הגבולות,
להתעלות מעומק שלג החורף.
תום של ילדות חובק אותי,
מעולם לא הרגשתי כה רענן.
כל כך הרבה חיים יש בי,
ואחפש לי עוד עם הזמן.
חלפו כמו עלה נושר מעץ,
הימים ההם,תמו עכשיו.
התעופפו להם לנצח
ברוחו הקרירה של הסתיו.
כעת יורד לו השלג,
והשמש כבר לא זורחת בִּפנים.
נאבק להחזיק מעמד,
בשארית כוחותי האחרונים.
בגוב חוסר הצדק שלי,
אכזריות מול עדינות
נאבקות להפיג את היגון
נאבקות למצוא הגיון.
הבורות מקיפה אותי
והפחד עולה כמו שד באוב.
כמעט ולא נשארו בי עוד חיים
כשהסוף נראה קרוב...
III.Carpe diem
אני תמיד אזכור
את הקור של נובמבר
את הסתיו הקרב
את הקולות בפרוזדורי הלב
השעון על הקיר ממשיך לתקתק
"נצל את היום"
לי הוא אומר.
"עת לשמוח, עת לבכות
הסתכל סביבך, שמע את הקולות.
נצל את חייך כל עוד הנר דולק"
אנחנו יכולים ללמוד מהעבר
אבל לא להחזיר אותו.
אנחנו יכולים לקוות על העתיד
אבל אולי מחר כבר לא יבוא.
מילותיו עוד מהדהדות בראשי
מלא חיים ממה שלמדתי
עלי לנצל את היום.
שבתי אל ביתי.
מעט לפני הפרידה
איך אשרוד, זאת לא אדע
האימה היא כה כבדה
אל תוך הלילה היא צעדה
הסתובבה למבט אחרון
את פניה בעיני לראות
אמרתי:
"אוהב אותך... להתראות"
IV. האפל שבחורפים
(אינסטומנטלי)
V. עולם אחר
עד עכשיו,לפחות כך נראה,
הכל אבוד,כלום לא מלא.
מתוך הטלוויזיה עולה המראה
של עולם אחר,ריק מאמת.
רוקדים על חיי השקר
שוכחים צעד -ויותר לא קמים.
נשארנו לבד,ללא שום עזר
אנחנו נכנעים...
סונוורתי מ"גן עדן" לשוטים
מקסם שוא, שם במרומים.
חלום שרק הפיל אותי
עמוק בצער
שואל מדוע.
"הו התאספו!בואו ונעריץ אותו
ננצל ואז נזרוק אותו
בכל מצב אל תתנו לו להיות
מה שהוא רוצה
אסור לזה לקרות
מול כל העולם נקשור אותו להראות"
סורו ממני,הצבועים!
כולאים אותי בכלוב
אני לא צריך אתכם טובים
העולם שלכם עלוב.
העונות משתנות,וגם אני.
היה חזק ילדי,לא קטנוני.
יוצא מהכלוב,מנתץ הכבלים
לא אתן להם למנוע ממני חיים.
"הו התאספו!בואו ונעריץ אותו
ננצל ואז נזרוק אותו
בכל מצב אל תתנו לו להיות
מה שהוא רוצה
אסור לזה לקרות"
עכשיו הגיע זמנם להתמודד איתי...
VI.הקיץ הבלתי נמנע
(אינסטרומנטלי)
VII.שקיעת הארגמן
אני חכם עכשיו.
זכרונות של חיים חולפים בראשי.
לימדוני לא לשוא
שלטוב או לרע,
אם חי ואם מת
אין עוד דרך חזרה
החיים ממשיכים
גם כשאין שום שגרה.
עם בני התיישבתי על המפתן
לצפןת ביופיה של שקיעת הארגמן.
עברתי חורפים,סתיו,קיץ,שלכת
חייתי את חיי ועכשיו הזמן ללכת.
בני יחידי שלי,
כעת כשחיי תמים
כעת שזמני הגיע
נושאים עיניים מביטים לרקיע.
"נצל את חייך ולעולם אל תבכה
עכשיו זה הזמן להפרד.
ולמרות שכבר לא אהיה כאן אתך,
תמיד אחיה,
אחיה לצידך."
Entia non sunt multiplicanda praeter neccessitatem
שיר שבהתחלה לא היה לי כוח אליו.
עד שפשוט נדלקתי עליו.. והחלטתי שאני חייב להשיג 7 מיתרים
אני מקווה שבקרוב תהיה לי שביעייה חמודה שאני אוכל לנגן עליה את השיר כמו שצריך
היצירה הראשונה של דרים ת'יאטר שהגיעה לאוזניי.
23 דקות קסומות.
אפיק פרוגרסיבי מרשים.
מדהים עוד יותר שעיקר כתיבתו החלה בסוף שנות ה-80, כשהחבר'ה היו בתחילת דרכם.
אז נכון שאוקטבריום ו - INTPOE הנם אפיקים בוגרים יותר (הן לירית והן מוזיקלית), אבל ACOS זו קלאסיקה עם ניואנסים בוסריים שבדיעבד ניתן לומר כי לימדו על העתיד לבוא.
אני לא חושב שיש יצירה של דרים ששמעתי יותר ממנה.
בכל אופן, זוהי אחת היצירות האהובות עליי ביותר של דרים והיא בהחלט מייצגת את האקלקטיות הדרימיסטית במיטבה.