תודה על התגובות!
זה נראה כאילו כבר תקופה מסויימת שאתה סימנת איקס על דרים ואתה מגיע מראש עם דעה קדומה שכל האלבום ממוחזר ולא נותן לו צ'אנס אמיתי
ברור שאין כאן "סימון" מראש. ההיפך הגמור: כל פעם שנותנים להם צ'אנס נוסף, זה יותר ויותר כואב.
מה אדם יכול להרוויח מכך שהוא "קוטל" להקה מסוימת? הוא לא מרוויח כלום. הוא רק מביע את דעתו למרות שהוא יודע שהוא יפסיד מכך.
הרי הרבה יותר פשוט להמליץ בלי להגיד שום מילה רעה. למה לריב עם אנשים, בעצם?
הביקורת הקטלנית שלי נגד DT בשנים האחרונות נובעת מן הקיבעון הנורא של הלהקה, שמוגדרת עדיין בתור מובילת הז'אנר.
לטעמי היא הפסיקה להוביל את הז'אנר מזמן, ונתנה להרכבים אחרים את ההזדמנות לעקוף אותה בסיבוב.
הרבה הרכבים עשו את זה, והפיקו אלבומים הרבה יותר טובים מכל מה שדרים עשתה ב-9 השנים האחרונות.
דרים לא באמת חידשו באלבומים האחרונים ממש (חוץ מ-TDEN שכן היה חידוש סגנוני איכשהו), אבל הם כן כתבו מוזיקה טובה, ומהצד נראה כאילו אתה מתעלם מהרבה מהמוזיקה הזאת בגלל "שכבר שמעת את זה".
אתה עולה פה על נקודה מאוד מעניינת.
הבעיה אצל דרים היא כל כך עמוקה, עד שה"מיחזור" השתלט לגמרי על המוסיקה של הלהקה.
הסאונד, העיבודים, המבנה של השירים, הסולואים, הכלים בהם הם משתמשים - הכל כל כך זהה, עד שאי אפשר להתייחס ברצינות גם לשירים עצמם.
אצל להקות אחרות יש שינוי ב"סאונד" מאלבום לאלבום, ואז המוח פנוי יותר כדי להתייחס לכל אלבום בתור יצירה אחרת.
אצל דרים יש עירבוב מושלם בין כל השירים שהם עשו בשנים האחרונות, עד למצב שאתה כבר לא יודע אם הסולו הזה לקוח מן השיר ההוא, וקטע המעבר הזה לקוח בעצם מתוך אלבום שיצא לפני 12 שנה.
גם אני חושב שהלהקה מעבר לשיא. אבל אם אתה לא מוצא את נקודות האור באלבום הזה, שלדעתי נשמע לא רע בכלל בהשוואה ל"כאוס סיסטמטי", כנראה שאתה מתעלם מהן לחלוטין. או במודע, או שלא במודע.
הלהקה לא סתם "מעבר לשיא", היא כבר ממש תקועה עמוק בתוך האלבומים שלה מהתקופה של 1997-1999.
נקודות האור לא נמצאות באלבום החדש של דרים. הן נמצאות אצל להקות רבות אחרות, ולמזלנו הרב יש מאות להקות טובות ברחבי העולם, שרק מחכות שהמוסיקה שלהן תיחשף בצורה טובה. את הזמן והאנרגיה שלי אני משקיע בהן, ומנסה "להזיז" את הדרימיסטים המושבעים לכיוונים אחרים. מי כמוני יודע עד כמה צר-אופקים אדם יכול להיות כאשר מדובר ב"מותגים" מול שמות "אלמוניים". רוב האנשים מכורים למותגים, ולא מסתכלים לצדדים. זאת תופעה עצובה שבהחלט שווה להילחם נגדה כל הזמן.
תבין שאם כותבים נגדך זה אולי באיזה מקום נכון, אתה לא מקבל את הביקורות שמטיחים כלפי הביקורות שלך אז למה אתה מצפה שיכבדו את דעתך?
הכעס כלפי דרים ת'יאטר הוא בעיקר בגלל המעמד הנדיר שלהם - "מובילי הסצינה". יש המון חבר'ה שבטוחים ש"דרים" זה ה-דבר, ה-להקה, ושהאלבומים שלהם זה 'חוד החנית' של הז'אנר. זאת תדמית שגויה לגמרי, והאלבומים של דרים הם לדעתי בזבוז מוחלט של זמן. מכיוון שהיום אנחנו כבר יודעים על קיומן של להקות מאוד איזוטריות אבל ממש טובות (רק בגלל האינטרנט, לא בגלל שום דבר אחר), אני חושב שזה אסון להתלהב מהמיחזורים שדרים עושים כל הזמן. זו גם צרכנות גרועה.
בן אדם שכותב ביקורת צריך לדעת לקבל ביקורת כנגדו!
סבבה, נכון מאוד. לדעתי דרים צריכים להפסיק להוציא אלבומים עד שיהיה להם כיוון מוסיקלי מעניין,
ואם מישהו חושב שאני טועה - סבבה. מה שבטוח - אני לא חייב לקנות את האלבומים האלה רק בגלל שדרים ממשיכים להוציא אותם.
במילים פשוטות: דרים לא מבינים את הרמז? הם יבינו אותו כאשר האלבומים פשוט לא יצליחו בחנויות.
גרעין המעריצים צריך לשדר מסר ברור ללהקה: אתם משעממים, אתם ממוחזרים, אתם רקובים מבפנים, אתם חייבים להתרענן.
לפטר את ג'יימס לברי, למשל, יהיה צעד בכיוון הנכון. האיש פשוט לא יודע להעביר ליריקה בצורה מעניינת.
למה לא להחליף בסיסט? למה לא להחליף גיטריסט? למה לא לקחת מפיק מוסיקלי רציני? למה לא לשכור כותב-מילים אמיתי?
למה לא לפטר את הקלידן, אם התרומה שלו בכלל לא מורגשת? שמישהו יעשה שם בדק-בית ויברר מי מקובע ומי רענן.