טוב. שמעתי את האלבום כולו לפחות 10 פעמים. בלופ מאתמול בצהריים.
צר לי קצת להוריד את ההתלהבות שאני קורא פה, אבל לדעתי האישית, לא מדובר באחת מהיצירות הטובות של הלהקה.
ואפילו פחות מכך.
הלהקה לא הפתיעה אותי בשום צורה. מרגישים שהם הלכו לכיוון הטכני, והשאירו את הרגש מחוץ למוזיקה.
ההרגשה היא שפטרוצ'י "הלך על בטוח" עם הריפים והסולואים. לא מצאתי את התחכום שהיה בו בפעם.
רודס הרבה הרבה הרבה פחות מורגש, ובולט בעיקר עם משחקי הצלילים הדיגיטליים שהוא כל כך תאהב בהם לאחרונה.
יש שירים שזה נשמע כמו חלק ממשחק מחשב, ופחות כמו שיר של להקת מטאל פרוגרסיבי. רבאק.
מנג'יני נעלם אי שם מאחורה. אין לו נוכחות כמו שהיתה לפורטנוי בשירים. עשה את העבודה, וזהו. וכנראה פה עיקר הבעיה,
שפורטנוי היה חלק גדול מאוד מהקריאטיביות של הלהקה. ומרגישים את חסרונו באלבום הזה.
נקודות האור היחידות מבחינת חברי הלהקה באלבום הן לאברי שלא איכזב, אבל גם לא עלה לרמות חדשות של ווקאליות,
וכמובן מיונג שפתאום מורגש יותר מאי פעם - שזה השיפור הכי משמעותי באלבום הזה.
אני לא אכנס לכל שיר ושיר ואנתח אותו מה טוב ומה רע, כי יש כמה מהשירים שאני אשמח להכניס לרשימת ההשמעה היומית
שלי, ויש כמה שבטוח יישארו מחוץ לה.
כשאני משווה את זה לאלבומים הקודמים של הלהקה מהשנים האחרונות, אני מבין שבסיסטמאטיק ובלאק קלאודס רוב השירים,
אם לא כולם, נכנסים די בקלות לרשימת המועדפים שלי. השינוי היחידי בין האלבומים הוא כמובן החוסר של פורטנוי. כנראה שזה
השפיע משמעותית על הלהקה. יותר ממה שאני אישית חשבתי שזה ישפיע.
בקיצור (אחרי כל החפירה הזאת), אלבום נחמד, לא מפתיע במיוחד. משהו להעביר איתו את הזמן עד האלבום הבא.
וכמו שכתבתי בהתחלה, זאת רק דעתי האישית. אז אל תהרגו אותי, אוקיי?
