טוב, אז אחרי מספר שמיעות של האלבום החדש אני חייב להגיד משהו.
דא"ג, אני יודע שזה נראה כאילו זה לא הולך להיות קשור אבל כל מה שיש לי להגיד זה על המתופף המדהים!
בתור מתופף, זה די הדבר הראשון שאני שם לב אליו שאני שומע דברים חדשים... איך פועל המתופף.
אז ככה:
ההתחלה של ANTR פשוט מדהימה!!!!
המעבר המדהים של הסקסטולות לכניסה של סקסטולות על הבאס פשוט מדהים אותי כל פעם מחדש!
הרבה מאוד זמן לא שמענו ממנו מקצב כ"כ מהיר עם הבאס שמתאים לשיר בצורה מושלמת!
הוא עשה את זה כמה פעמים אבל רוב הזמן זה נשמע קצת לא קשור ופה הוא התאים את זה מושלם!
אחר כך הוא מגיע למקצב המאוד דומה למקצב שלקוח מ- The Glass Prison, אני אפילו חושב שזה אותו מקצב אחד לאחד, אבל בכל זאת זה יושב מדהים!
נדלג קצת... הגענו לקטע השירה של פורטנוי שרוב האנשים חושבים שהוא לא צריך לשיר. אני חושב שלפעמים הוא תופס את הספוט אבל לא פה! כ"כ מתאים לסיפור שאני חושב שלאברי לא היה יכול לשיר את הקטע הזה יותר טוב מפורטנוי!
אז מגיע הקטע שרוב האנשים ששמעו את השיר חושב שהוא מגוחך: ה- Blast Beats!!
מודה, גם אני חשבתי זה מגוחך בשמיעות הראשונות אבל עכשיו זה נשמע לי כ"כ טוב! כ"כ לא אופייני! כ"כ אדיר!!
לא יודע למה אנשים פה יורדים על זה!
פורטנוי הוכיח בשיר הזה שהוא לא גמר את להראות את מה שהוא יודע כמו שהרבה אנשים חושבים!
AROP שיר יחסית פשוט.
פורטנוי מסוגל לכ"כ הרבה יותר אבל העובדה שהשיר עצמו פשוט, אז התיפוף הפשוט מתאים!
ואז מגיעים הסולואים!
הוא מביא שם מקצב מוזר, שלקח לי די הרבה זמן לקלוט מה הוא עושה שם.
בשיר פשוט, של 4/4, הוא מצליח להוציא מקצב פשוט מדהים! באמת שאין לי מושג איך הוא הגיע אליו!
Wither הוא שיר שפורטנוי מאוד הפתיע אותי כבר בשמיעה הראשונה.
הוא מכניס שם מעברים מסובכים ומהירים שנשמעים כ"כ טוב אף על פי שהם לא כ"כ נשמעים קשורים לשיר!
אין מתופף אחר בעולם שהיה מצליח להכניס את המעברים האלה לשיר כזה בצורה כ"כ מושלמת כמו שהוא עשה!
The Shattered Fortress הוא שיר שהם די מיחזרו חלקים מכל הסאגה... ואני חושב שככה צריך בשיר שסוגר את הסאגה.
הכניסה של פורטנוי ב- The Best of Times כ"כ מקפיצה, כ"כ מלהיבה, ובאמת מכניסה לקצב של השיר!
7/8 עם משחקים של דאבל באס... מת על המקצבים האלה!!!
בחלק האחרון של השיר הוא יותר נרגע.
הגענו לשיר הטוב באלבום מבחינת תיפוף! TCOT!!
נתחיל עם זה שבככלי זה אחד השירים הטובים והאהובים עלי של דרים!
פורטנוי נכנס עם מעברים על משקל מוזר אך מדהים של 6/8 עובר ל- 9/8 ומשם לפעמיים 6/8!
המקצב של הבית הוא 9/8 מוזר שאני לא מצליח להבין מה הוא עושה שם כ"כ... מכניס סנרים ובאסים במקומות מוזרים.
הבית השני...
גאונות!!!!!!! הוא מנגן שם 9/4 על 9/8 של כל הלהקה על הצ'יינה!!!
holy fuck זה פשוט קטע מושלם!!!!
בחלק האחרון של השיר פורטנוי מנגן 6/8 שקט, פשוט, רגוע, ויפה.
ולסיכום:
פורטנוי הוכיח שהוא לא גמר את הסוס!
ב- ANTR רואים את זה הכי טוב אם אתם שואלים אותי!
המתופף הטוב בעולם מצליח שוב ושוב להפתיע עם כל מיני מקצבים ומעברים מסובכים, מוזרים שרק הוא יכול לגרום להם להישמע כ"כ טוב!
אם יצא לי לפגוש אותו בהופעה אני אחזיק אותו ברצועה שלא יעזוב! כ"כ הרבה דברים אני יכול להגיד לו!
אוקיי... בתור מתופף אני חולק עלייך בכמה דברים
1. "המתופף הטוב בעולם" - לא לא ועוד פעם לא. פורטנוי לא היה ולא יהיה המתופף הטוב בעולם. עזוב את זה שהוא לא מתקרב למתופפי הג'אז המטורפים, גם ברוק ובמטאל הוא אף פעם לא היה הטוב מכולם. רוב האנשים מסכימים שמתופף הרוק הכי גדול אי פעם הוא ניל פירט. לטעמי האישי, דני קארי הוא מתופף המטאל הגדול בכל הזמנים.
" - הוא עושה בדיוק אותו הדבר ב-Voices .
3. "הוא מכניס שם מעברים מסובכים ומהירים שנשמעים כ"כ טוב אף על פי שהם לא כ"כ נשמעים קשורים לשיר!" - איך המעברים יכולים להישמע כ"כ טוב אם הם לא נשמעים קשורים לשיר?
.
אוקיי, אין שום ספק בכלל שלארס אולריך הוא לא גדול מתופפי המטאל בכל הזמנים. אבל! הוא עדיין מתופף ענק. האהבה ללארס אולריך היא דבר מסובך - או שמאוהבים בו או ששנואים אותו (לפחות ככה זה עד עכשיו עם כל בן אדם שפגשתי). לדעתי צריך להתייחס אליו כמו שחלק מן האנשים מתייחסים למטאליקה: הם לא היו הנגנים הכי טובים בכל הזמנים, אבל ההשפעה שלהם עצומה. לארס לא היה מתופף הכי טוב בעולם, אבל הוא השפיע על הרבה ממתופפי המטאל שבאו אחריו.
דרך אגב ג'ואי ג'ורדיסון לא היה צריך להיכנס לרשימה הזאת בכלל, בטח לא למקום השני! וג'ואי לא יותר זריז מפורטנוי, פורטנוי לוקח אותו גם מבחינת יכולת טכנית.
איך קובעים אם מתופף טוב בלייב? לפי הדיוק שבו הוא מנגן או לפי האנרגיות שהוא מכניס לבמה? בכל מקרה, מייקי עושה שניהם מעולה.