YtseJammers Israel

מועדון המעריצים הרשמי של דרים ת'יאטר בישראל
עכשיו ג' מאי 14, 2024 12:37 pm

כל הזמנים הם UTC




פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 15 הודעות ] 
מחבר הודעה
הודעהפורסם: ב' מרץ 10, 2008 9:57 pm 
מנותק
דרימיסט מתחיל
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ב' פברואר 04, 2008 12:59 pm
הודעות: 94
מיקום: המטבח של הל
כמו שכולנו יודעים יש לדרים ולעוד הרבה להקות אהובות (שאני לא אפרט כאן את כולן כי יש באמת הרבה) שירים אינסטרומנטליים שרובנו מאוד אוהבים ומעריכים
אני אישית בתור גיטריסט ומוסיקאי (ואני מאמין שהרבה מאיתנו מוסיקאים) מאוד אוהב את השירים האלה, אבל היום התחלתי לחשוב למה בעצם ללהקה עם סולן/נית להוציא שיר שהוא רק אינסטרומנטלי
עם "תרבות" הכתיבה של דרים בשנים האחרונות למשל, שהיא הקלטת ג'אמים ואילתורים ובניית שיר מחיבור מספר קטעים (ובדרך כלל הלבשת מילים על מלודיה), מעניין אותי איך הלהקה מחליטה איזה שיר יהיה אינסטרומנטלי ולמה - ואיזה שיר לא.
נראה לכם ששירים אינסטרומנטליים הם כאלה שפשוט לא מתאים להלביש עליהן מילים?
או שלהקות פשוט אוהבות ורוצות שירים אינסטרומנטליים?
או שאולי שירים אינסטרומנטליים הם יותר פשוטים (יחסית!) לכתיבה ומוסיפים אותם כשצריך למלא מקום?

כמה דוגמאות טובות:
Overture 1928 מכיל מוטיבים שחוזרים בכל הדיסק..
Stream Of Counsciousness הוא הפתיחה הכסאחיסטית של Vacant (טוב לא, אבל משהו כזה :D )
Le Chef D'oeuvre של Thessera מכיל סמפלים שהם תחילת הסיפור וגם מכיל מוטיבים חוזרים
בלי קשר אני מאוד אוהב את Ayreon - Day Nine:Playground =)


טוב אלה מחשבות שעלו לי בראש ולא מצאתי דרך טובה יותר לנסח אותן
מה אתם חושבים?
והאם הייתם רוצים לראות (ספציפית מדרים) עוד שירים אינסטרומנטליים באלבומים הבאים?

_________________
"לילה אחד עשיתי סקס במשך שעה וחמש דקות.
זה היה כשהזיזו את השעה קדימה."


דווח על הודעה זו
חזור למעלה
 פרופיל אישי  
הגב עם ציטוט  
הודעהפורסם: ג' מרץ 11, 2008 2:30 am 
מנותק
דרימיסט-על

הצטרף: ה' דצמבר 20, 2007 4:09 am
הודעות: 1856
מיקום: דרום אמריקה
יש מצב שפתחו על זה כבר אשכול....

בכל מקרה, לדעתי השיר האינסטרומנטאלי של כל הזמנים הוא To live is to die של מטאליקה. ווואלה, יש בו גם מילים! דיקלום אמנם, אבל כ"כ חזק! מעביר את כל הרעיון המרכזי של הדיסק ב-4 שורות... אחת הסיבות שהוא כ"כ חזק, היא שזהו השיר (הרשמי) האחרון עם קליף. המוזיקה כ"כ סוחפת והשם של השיר שמתחבר אליה ביחד עם הזיכרון של קליף פשוט מעלה בי צמרמורת. בעיקר בקטע הקליר באמצע.

יש מוזיקה שמדברת יותר חזק ממילים. כתבתי על זה באשכול רגשות של גרינבורגר.

_________________
There is a huge difference between being tolerant and tolerating intolerance" - Ayaan Hirsi Ali"


דווח על הודעה זו
חזור למעלה
 פרופיל אישי  
הגב עם ציטוט  
הודעהפורסם: ג' מרץ 11, 2008 5:21 am 
מנותק
דרימיסט-על
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ד' דצמבר 19, 2007 12:10 pm
הודעות: 7583
מיקום: קיבוץ געש... אז מה אם אני קיבוצניק?!?!
אשכול מעולה, באמת כל השאלות שהעלת טובות.

אני חושב ששירים אינסטרומנטלים הם רק פילינג ואילתורים של הלהקה שאם יוצא טוב אז למה לא למלא מקום?!
דוגמא אחת היא Ytsejam, לפי דעתי הם סתם ניגנו ואמרו "אוו, יצא משהו טוב, בוא נלטש את זה קצת ונקליט".

לעומת זאת Overture 1928 הוא נראה לי שיר שהם מהתחלה התכוונו לכתוב שהם התחילו לכתוב את הדיסק משום שהוא המשך ישיר ל- Strange Deva Vu (תקנו אותי אם אני טועה).

בכללי, שירים אינסטרומנטךים הם דבר אדיר!!

_________________
תמונה


דווח על הודעה זו
חזור למעלה
 פרופיל אישי  
הגב עם ציטוט  
הודעהפורסם: ג' מרץ 11, 2008 10:54 am 
מנותק
פלשקס
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 3:51 pm
הודעות: 1911
מיקום: רמה"ש
אני חושב שלאינסטרומנטלים הם מגיעים הם קצת יותר מחשבה מראש.

אם תשאל אותי Vacant היה מין יציאה טיפה ניאו קלאסית בחלקה מצד החבר'ה, לפי דעתי השפעה לא קטנה מצד רודס בשיר הזה.

בקשר לאוברטורה, היא ממש לא יכולה להיות עם שירה, כי זה כל הקטע באוברטורה... עם שירה זה היה יוצא פשוט ממש מוזר.

ארוטומניה גם הוא חלק מיצירה בעלת שלושה חלקים, אז אני מניח שהם רצו לפתוח אותה עם קטע אינסטרומנטלי.

וYtsejam זה בטח קטע שהם ניגנו כבר כמה שנים עוד מימי ברקלי, לפני שהיה להם ממש סולן או משהו.

אומנם זה בגדר ניחוש, אבל זה נראה לי הגיוני. ;)

בקשר לאינסטרומנטלים באופן כללי, אני חושב שהרבה פעמים להקות פשוט משתמשות בזה על מנת להפגין את הכישורים של הנגנים בצורה יותר מופשטת, ובלי הסולן המעיק הזה שכל הזמן מפריע למוזיקה.

_________________
תמונה

תמונות וקליפים של הגיטרות שלי.

תמונה


דווח על הודעה זו
חזור למעלה
 פרופיל אישי  
הגב עם ציטוט  
הודעהפורסם: ג' מרץ 11, 2008 12:11 pm 
מנותק
דרימיסט-על
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ו' דצמבר 14, 2007 5:52 pm
הודעות: 1854
מיקום: אי שם מעבר לקשת...
לדעתי הם מחליטים לפני כל אלבום אם יהיו בו שירים אינסטרומנטליים או לא.
אבל יש כאלה שהם סוג של אלטור ורק חיבור של חלקים כמו 1928 ויש מורכבות שרואים שהם חשבו על זה כמו TDOE. נראה לי שאפשר להרגיש את צירוף למחשבת תחילה.

_________________
'I have space torte! yes. cunt cunt cunt starship! Haaaa... I hate your balls!'
Ziltoid the Omniscient.


דווח על הודעה זו
חזור למעלה
 פרופיל אישי  
הגב עם ציטוט  
הודעהפורסם: ג' מרץ 11, 2008 7:14 pm 
מנותק
דרימיסט-על
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 7:07 pm
הודעות: 4144
מיקום: Another World
ברקודה כתב:
כמו שכולנו יודעים יש לדרים ולעוד הרבה להקות אהובות (שאני לא אפרט כאן את כולן כי יש באמת הרבה) שירים אינסטרומנטליים שרובנו מאוד אוהבים ומעריכים
אני אישית בתור גיטריסט ומוסיקאי (ואני מאמין שהרבה מאיתנו מוסיקאים) מאוד אוהב את השירים האלה, אבל היום התחלתי לחשוב למה בעצם ללהקה עם סולן/נית להוציא שיר שהוא רק אינסטרומנטלי
עם "תרבות" הכתיבה של דרים בשנים האחרונות למשל, שהיא הקלטת ג'אמים ואילתורים ובניית שיר מחיבור מספר קטעים (ובדרך כלל הלבשת מילים על מלודיה), מעניין אותי איך הלהקה מחליטה איזה שיר יהיה אינסטרומנטלי ולמה - ואיזה שיר לא.
נראה לכם ששירים אינסטרומנטליים הם כאלה שפשוט לא מתאים להלביש עליהן מילים?
או שלהקות פשוט אוהבות ורוצות שירים אינסטרומנטליים?
או שאולי שירים אינסטרומנטליים הם יותר פשוטים (יחסית!) לכתיבה ומוסיפים אותם כשצריך למלא מקום?


אני מאווווד אוהב אינסטרומנטלים, והסיבה לכך היא שבתור חובב מוזיקה תמיד הפריע לי שבשירים המוזיקה תמיד ברקע למלים והשירה ונוצרה הרגשה כאילו היא שם רק כדי למלא חלל, כי אם הזמר ישיר בלי שום דבר ברקע זה יהיה מוזר ופחות מוצלח. זה היה בתקופה של לפני שגיליתי את הרוק והמטאל, הרבה לפני (עוד לפני שגיליתי את הטראנס [בפעם הראשונה :D]).
אז מה שאני אוהב בשירים אינסטרומנטלים זה שהם כן נותנים במה למוזיקה עצמה, מתמקדים רק בה ונותנים לה את הקרדיט הראוי לה!
ואני גם אוהב לחשוב שזו הסיבה של להקות לעשות שירים כאלו, כי לפעמים זה פשוט כיף לעשות שיר שהוא רק מוזיקה.
אבל סיבות כמו שליאור ציין, שה"דממה" של השירים האלה גם יכולה להביע משהו, בחירה בשיר כזה יכולה להיות מתוך רצון להביע משהו ספציפי (למשל גם Ending Credits של אופת').

באשר לצורת הכתיבה של דרים, הלבשת שירים על מלודיה, ככה רוב הלהקות כותבות, דרים משתמשים בשיטה ה"רגילה". כשהם כותבים שיר שהולכות להיות בו מלים, הם גם דואגים שהמוזיקה תתאים לכך. וכשהם רוצים שיר אינסטרונמטלי, סביר להניח שהם כותבים אותו מלכתחילה ככה.
ולכן שירים אינסטרומנטליים שלהם הם לא שירים שפשוט לא התאים להלביש עליהם מלודיה.
אני לא אומר שהם לא עושים ג'אמים לפעמים בלי תכנון מראש ויוצא מזה שיר אינסטרומנטלי, אגב.
אה וגם מה שרשמתי בפסקה הראשונה גם תקף לדרים כמובן, אגב.

ציטוט:
כמה דוגמאות טובות:
Overture 1928 מכיל מוטיבים שחוזרים בכל הדיסק..


השיר הזה הוא לא דוגמה טובה בכלל....
הוא גם חלק מאלבום קונספט, וגם כפי שציינת בעצמך, הוא מכיל בתוכו מוטיבים שחוזרים במשך כל האלבום. כלומר זה ללא ספק שיר שנכתב בכוונה תחילה כאינסטרומנטלי.
מה גם שאוברטורים באופן כללי הם מושג כלשהו שקיים במוזיקה (כמו למשל מערכה במחזות :) ). אז כשאתה בוחר לעשות אוברטורה אתה מראש יודע שאתה בוחר לעשות קטע שיהיה מעין תקציר של כל מה שהולך לבוא ולכן צריך להכיל מוטיבים שיחזרו אח"כ.

ציטוט:
והאם הייתם רוצים לראות (ספציפית מדרים) עוד שירים אינסטרומנטליים באלבומים הבאים?

Hell yeah!! :metal:

_________________
Life is what happens while you make other plans

(]/|\[)

Some of us choose to live gracefully
Some can get caught in the maze
And lose their way home
This is the life we belong to
Our gift divine


דווח על הודעה זו
חזור למעלה
 פרופיל אישי  
הגב עם ציטוט  
הודעהפורסם: ג' מרץ 11, 2008 9:18 pm 
מנותק
דרימיסט מתחיל
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ב' פברואר 04, 2008 12:59 pm
הודעות: 94
מיקום: המטבח של הל
Greenburger כתב:
ברקודה כתב:

ציטוט:
כמה דוגמאות טובות:
Overture 1928 מכיל מוטיבים שחוזרים בכל הדיסק..


השיר הזה הוא לא דוגמה טובה בכלל....
הוא גם חלק מאלבום קונספט, וגם כפי שציינת בעצמך, הוא מכיל בתוכו מוטיבים שחוזרים במשך כל האלבום. כלומר זה ללא ספק שיר שנכתב בכוונה תחילה כאינסטרומנטלי.
מה גם שאוברטורים באופן כללי הם מושג כלשהו שקיים במוזיקה (כמו למשל מערכה במחזות :) ). אז כשאתה בוחר לעשות אוברטורה אתה מראש יודע שאתה בוחר לעשות קטע שיהיה מעין תקציר של כל מה שהולך לבוא ולכן צריך להכיל מוטיבים שיחזרו אח"כ.

ציטוט:
והאם הייתם רוצים לראות (ספציפית מדרים) עוד שירים אינסטרומנטליים באלבומים הבאים?

Hell yeah!! :metal:


לא התכוונתי שזאת דוגמה לשיר שהיו אמורות להיות בו מילים
התכוונתי שיש "מטרה" לקטע האינסטרומנטלי הזה מהסיבות שציינתי ושאתה ציינת.. והדגשתי את האוברטורה בקו כדי להדגיש את הנקודה (קרה לכם פעם שהדגשתם משהו שלא במטרה להדגיש אותו? :) )

בכלל לא התכוונתי להביע דעה לגבי שירים אינסטרומנטליים
אני מסכים עם כל מה שאתם אומרים, פשוט חשבתי שיהיה מעניין לפתוח על זה דיון ולראות מה כולם חושבים

אני חייב לעומת זאת לציין שיש המון שירים, שהקטעים האניסטרומנטליים בהם ממש ממש לא ברקע לשירה..
בהרבה מהשירים שאנחנו שומעים הקטעים האינסטרומנטליים אפילו שווים באורכם לקטעי השירה ולפעמים אף ארוכים יותר (ברור שזה לא תמיד מדד)
אני ממש לא מסכים שכדי שיהיה פוקוס על המוסיקה, וכדי להוציא את המיטב מנגנים, השיר צריך להיות אינסטרומנטלי. במקרה של ג'ו סוטריאני אולי זה נכון, אבל לא בז'אנר שלנו.
אני חושב שהרבה יותר קשה לשלב בצורה טובה קטעים אינסטרומנטליים ארוכים ומעניינים בשיר עם מילים
(זאת כבר כן דעה ועמדה)

דוגמה למה שאמרתי עכשיו:
OPETH - TO BID YOU FAREWELL
ליריקה מאוד קצרה (ומעניינת)
מוסיקה אדירה

שיר גדול
:D

_________________
"לילה אחד עשיתי סקס במשך שעה וחמש דקות.
זה היה כשהזיזו את השעה קדימה."


דווח על הודעה זו
חזור למעלה
 פרופיל אישי  
הגב עם ציטוט  
הודעהפורסם: ג' מרץ 11, 2008 10:10 pm 
מנותק
דרימיסטית שרופה

הצטרף: ו' דצמבר 14, 2007 5:19 am
הודעות: 596
מיקום: ראשון לציון
וואו.. שיר גדול, כמה זמן לא שמעתי אותו... עכשיו אני אשים אותו.
המוסיקה עושה את השיר הזה.. השיר היה יכול להסתדר מעולה בלי הליריקה.

_________________
I Pack life in a suit case
I'm a lost case
You're just my illusion
Made of my wet dreams
It's all a confusion
A Diffusion
Why do I have to beg for your heart?


דווח על הודעה זו
חזור למעלה
 פרופיל אישי  
הגב עם ציטוט  
הודעהפורסם: ד' מרץ 12, 2008 7:49 am 
מנותק
דרימיסט שרוף

הצטרף: ו' דצמבר 14, 2007 4:58 pm
הודעות: 1382
ציטוט:
כמה דוגמאות טובות:
Overture 1928 מכיל מוטיבים שחוזרים בכל הדיסק..


ציטוט:
השיר הזה הוא לא דוגמה טובה בכלל....
הוא גם חלק מאלבום קונספט, וגם כפי שציינת בעצמך, הוא מכיל בתוכו מוטיבים שחוזרים במשך כל האלבום. כלומר זה ללא ספק שיר שנכתב בכוונה תחילה כאינסטרומנטלי.
מה גם שאוברטורים באופן כללי הם מושג כלשהו שקיים במוזיקה (כמו למשל מערכה במחזות :) ). אז כשאתה בוחר לעשות אוברטורה אתה מראש יודע שאתה בוחר לעשות קטע שיהיה מעין תקציר של כל מה שהולך לבוא ולכן צריך להכיל מוטיבים שיחזרו אח"כ.


אוברטורות נתכבות לא כדי לתת תקציר של מה שהולך להיות...אוברטורות נועדו כדי לתת פתיחה, בדרך כלל גרדיונוזית וגדולה, יש גם אוברטורות שעומדות בשם עצמן.

אינסטרומנטלי ברוק/מטאל זה דבר ענק!
דוגמא טובה זה האלבום של INDUKTI שהוא רובו אינסטרומנטלי..ואפילו שחסרה בו מלודיה דומיננטית הוא אלבום ענק ואנרגטי וכמובן לא משעמם.
מוסיקה אינסטרומנטלית עבורי בעלת ערך גבוהה יותר מאשר מוסיקה עם מילים למרות שגם אותה אני מאוד אוהב..
דוגמא הכי טובה למוסיקה אינסטרומנטלית שקרובה לדרים:LTE
פשוט אינסטרומנטל פרוגרסיב במיטבו!
ליריקה היא דבר טוב..אבל המוסיקה לא באה לתת לה ליווי לדעתי...הדבר הנכון לדעתי הוא כמו לבצע WORD PAINTING שזה בעצם לתאר מילים באמצעות המוסיקה, דוגמא לא רעה לכך היא הריפים של הגיטרה בPOW מהאלבום האחרון או כאשר לאברי עובר לפאלצת מצמרר כשהמפלצת מדברת בITPOE.


דווח על הודעה זו
חזור למעלה
 פרופיל אישי  
הגב עם ציטוט  
הודעהפורסם: ד' מרץ 12, 2008 12:31 pm 
מנותק
דרימיסט-על
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 7:07 pm
הודעות: 4144
מיקום: Another World
ברקודה כתב:
אני חייב לעומת זאת לציין שיש המון שירים, שהקטעים האניסטרומנטליים בהם ממש ממש לא ברקע לשירה..
בהרבה מהשירים שאנחנו שומעים הקטעים האינסטרומנטליים אפילו שווים באורכם לקטעי השירה ולפעמים אף ארוכים יותר (ברור שזה לא תמיד מדד)
אני ממש לא מסכים שכדי שיהיה פוקוס על המוסיקה, וכדי להוציא את המיטב מנגנים, השיר צריך להיות אינסטרומנטלי. במקרה של ג'ו סוטריאני אולי זה נכון, אבל לא בז'אנר שלנו.
אני חושב שהרבה יותר קשה לשלב בצורה טובה קטעים אינסטרומנטליים ארוכים ומעניינים בשיר עם מילים
(זאת כבר כן דעה ועמדה)

דוגמה למה שאמרתי עכשיו:
OPETH - TO BID YOU FAREWELL
ליריקה מאוד קצרה (ומעניינת)
מוסיקה אדירה

שיר גדול
:D


ברור שבשירים שיש בהם גם שירה וגם קטעים אינסטרומנטליים הקטע האינסטרומנטלי הוא לא רקע לשירה... כי אין שירה בו! :P
וגם לא אמרתי ששביל שיהיה פוקוס על המוזיקה השיר צריך להיות אינסטרומנטלי.
שים לב שאמרתי שזה נדמה שהמוזיקה היא רק רקע למלים בתקופה שלפני שהתחלתי לשמוע רוק. כלומר, במוזיקה שאנו שומעים זה לא המצב. אחד הדברים שאני אוהב במוזיקה הזו שבהחלט יש השקעה במוזיקה עצמה ושהיא לא סתם רק רקע לשירה, גם בשירים שאינם אינסטרומנטלים :)

_________________
Life is what happens while you make other plans

(]/|\[)

Some of us choose to live gracefully
Some can get caught in the maze
And lose their way home
This is the life we belong to
Our gift divine


דווח על הודעה זו
חזור למעלה
 פרופיל אישי  
הגב עם ציטוט  
הודעהפורסם: ד' מרץ 12, 2008 1:06 pm 
מנותק
דרימיסט מתחיל
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ב' פברואר 04, 2008 12:59 pm
הודעות: 94
מיקום: המטבח של הל
Greenburger כתב:
ברקודה כתב:
אני חייב לעומת זאת לציין שיש המון שירים, שהקטעים האניסטרומנטליים בהם ממש ממש לא ברקע לשירה..
בהרבה מהשירים שאנחנו שומעים הקטעים האינסטרומנטליים אפילו שווים באורכם לקטעי השירה ולפעמים אף ארוכים יותר (ברור שזה לא תמיד מדד)
אני ממש לא מסכים שכדי שיהיה פוקוס על המוסיקה, וכדי להוציא את המיטב מנגנים, השיר צריך להיות אינסטרומנטלי. במקרה של ג'ו סוטריאני אולי זה נכון, אבל לא בז'אנר שלנו.
אני חושב שהרבה יותר קשה לשלב בצורה טובה קטעים אינסטרומנטליים ארוכים ומעניינים בשיר עם מילים
(זאת כבר כן דעה ועמדה)

דוגמה למה שאמרתי עכשיו:
OPETH - TO BID YOU FAREWELL
ליריקה מאוד קצרה (ומעניינת)
מוסיקה אדירה

שיר גדול
:D


ברור שבשירים שיש בהם גם שירה וגם קטעים אינסטרומנטליים הקטע האינסטרומנטלי הוא לא רקע לשירה... כי אין שירה בו! :P
וגם לא אמרתי ששביל שיהיה פוקוס על המוזיקה השיר צריך להיות אינסטרומנטלי.
שים לב שאמרתי שזה נדמה שהמוזיקה היא רק רקע למלים בתקופה שלפני שהתחלתי לשמוע רוק. כלומר, במוזיקה שאנו שומעים זה לא המצב. אחד הדברים שאני אוהב במוזיקה הזו שבהחלט יש השקעה במוזיקה עצמה ושהיא לא סתם רק רקע לשירה, גם בשירים שאינם אינסטרומנטלים :)


לא התכוונתי לסתור אותך, רק לחדד ולהוסיף על הנקודות שלא היו ברורות מההודעה הראשונה שלי

gils77 כתב:
ציטוט:
כמה דוגמאות טובות:
Overture 1928 מכיל מוטיבים שחוזרים בכל הדיסק..


ציטוט:
השיר הזה הוא לא דוגמה טובה בכלל....
הוא גם חלק מאלבום קונספט, וגם כפי שציינת בעצמך, הוא מכיל בתוכו מוטיבים שחוזרים במשך כל האלבום. כלומר זה ללא ספק שיר שנכתב בכוונה תחילה כאינסטרומנטלי.
מה גם שאוברטורים באופן כללי הם מושג כלשהו שקיים במוזיקה (כמו למשל מערכה במחזות :) ). אז כשאתה בוחר לעשות אוברטורה אתה מראש יודע שאתה בוחר לעשות קטע שיהיה מעין תקציר של כל מה שהולך לבוא ולכן צריך להכיל מוטיבים שיחזרו אח"כ.


אוברטורות נתכבות לא כדי לתת תקציר של מה שהולך להיות...אוברטורות נועדו כדי לתת פתיחה, בדרך כלל גרדיונוזית וגדולה, יש גם אוברטורות שעומדות בשם עצמן.

אינסטרומנטלי ברוק/מטאל זה דבר ענק!
דוגמא טובה זה האלבום של INDUKTI שהוא רובו אינסטרומנטלי..ואפילו שחסרה בו מלודיה דומיננטית הוא אלבום ענק ואנרגטי וכמובן לא משעמם.
מוסיקה אינסטרומנטלית עבורי בעלת ערך גבוהה יותר מאשר מוסיקה עם מילים למרות שגם אותה אני מאוד אוהב..
דוגמא הכי טובה למוסיקה אינסטרומנטלית שקרובה לדרים:LTE
פשוט אינסטרומנטל פרוגרסיב במיטבו!
ליריקה היא דבר טוב..אבל המוסיקה לא באה לתת לה ליווי לדעתי...הדבר הנכון לדעתי הוא כמו לבצע WORD PAINTING שזה בעצם לתאר מילים באמצעות המוסיקה, דוגמא לא רעה לכך היא הריפים של הגיטרה בPOW מהאלבום האחרון או כאשר לאברי עובר לפאלצת מצמרר כשהמפלצת מדברת בITPOE.


אוברטורות בהגדרתן הן פתיחה (גרנדיוזית) כן..
אני די בטוח שאת האוברטורות שלהם דרים כתבו אחרי שהם סיימו את כל/רוב השירים באלבום
ואני מדבר כמובן על SFAM, 6DOIT
יכול להיות שאני טועה פה, ותקנו אותי אם כן, אבל זאת ההרגשה שלי

_________________
"לילה אחד עשיתי סקס במשך שעה וחמש דקות.
זה היה כשהזיזו את השעה קדימה."


דווח על הודעה זו
חזור למעלה
 פרופיל אישי  
הגב עם ציטוט  
הודעהפורסם: ד' מרץ 12, 2008 2:20 pm 
מנותק
דרימיסט-על
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 7:07 pm
הודעות: 4144
מיקום: Another World
לך תדע מה עובר להם בראש...
זה אפשרי שהם כתבו גם לפני וגם אחרי

_________________
Life is what happens while you make other plans

(]/|\[)

Some of us choose to live gracefully
Some can get caught in the maze
And lose their way home
This is the life we belong to
Our gift divine


דווח על הודעה זו
חזור למעלה
 פרופיל אישי  
הגב עם ציטוט  
הודעהפורסם: ד' מרץ 12, 2008 8:28 pm 
מנותק
דרימיסט-על
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 4:13 pm
הודעות: 8003
מיקום: ירושלים
איבדתי אותכם לגמרי :haha:

_________________
http://rateyourmusic.com/list/Annwn/com ... ut_of_hell
http://rateyourmusic.com/list/Annwn/mus ... the_grave/ -
http://www.last.fm/user/Ozeri


דווח על הודעה זו
חזור למעלה
 פרופיל אישי  
הגב עם ציטוט  
הודעהפורסם: ד' מרץ 12, 2008 9:09 pm 
מנותק
דרימיסט-על
סמל אישי של המשתמש

הצטרף: ה' דצמבר 13, 2007 7:07 pm
הודעות: 4144
מיקום: Another World
חחח נעל
אשמח להסביר לך פעם בשיחה פנים אל פנים

_________________
Life is what happens while you make other plans

(]/|\[)

Some of us choose to live gracefully
Some can get caught in the maze
And lose their way home
This is the life we belong to
Our gift divine


דווח על הודעה זו
חזור למעלה
 פרופיל אישי  
הגב עם ציטוט  
הודעהפורסם: ד' מרץ 12, 2008 9:50 pm 
מנותק
דרימיסט שרוף

הצטרף: ו' דצמבר 14, 2007 4:58 pm
הודעות: 1382
בעיקרון הגיוני שהם כתבו לפני ואז הכניסו כל מיני נושאים מתוך האוברטורה לשאר הקטעים ופיתחו אותם(ככה אנחנו עשינו כמה חברה כשכתבנו ביחד)
ולאומת זאת הגיוני שהם כתבו אחרי שכל הקטעים חוברו והחליטו שבאוברטורה הם רוצים לת גם פתיחה גדולה וגם לנגן נושאים שימשיכו להתנגן לאחר מכן בשאר היצירה.
בSFAM באמת קשה מאוד לדעת מכיוון שרוב הנושאים שמתנגנים הם בעצם רפרייזים וכל מיני חזרות של נושאים ווריאציות ממטרופוליס 1...אז הם גם מנוגנים בפתיחה וגם בכל שאר האלבום.
ב6DOIT אני חושב אבל לא בטוח שג'ורדן כתב אותה לפני, מכיוון ששם הנושא המרכזי של היצירה גם מוצג וגם מתפתח הכי הרבה יותר מכל מקום אחר שהוא מנוגן בו ביצירה.
הכל השערות...


דווח על הודעה זו
חזור למעלה
 פרופיל אישי  
הגב עם ציטוט  
הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  
פרסם נושא חדש הגב לנושא  [ 15 הודעות ] 

כל הזמנים הם UTC


מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 47 אורחים


אתה יכול לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה יכול להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה

עבור ל:  
cron
מופעל על-ידי phpBB® Forum Software © phpBB Group
מבוסס על phpBB.co.il - פורומים בעברית. כל הזכויות שמורות © 2008 - phpBB.co.il.