מחבר |
הודעה |
|
|
נושא ההודעה: |
Re: שירים אינסטרומנטליים |
|
|
בעיקרון הגיוני שהם כתבו לפני ואז הכניסו כל מיני נושאים מתוך האוברטורה לשאר הקטעים ופיתחו אותם(ככה אנחנו עשינו כמה חברה כשכתבנו ביחד) ולאומת זאת הגיוני שהם כתבו אחרי שכל הקטעים חוברו והחליטו שבאוברטורה הם רוצים לת גם פתיחה גדולה וגם לנגן נושאים שימשיכו להתנגן לאחר מכן בשאר היצירה. בSFAM באמת קשה מאוד לדעת מכיוון שרוב הנושאים שמתנגנים הם בעצם רפרייזים וכל מיני חזרות של נושאים ווריאציות ממטרופוליס 1...אז הם גם מנוגנים בפתיחה וגם בכל שאר האלבום. ב6DOIT אני חושב אבל לא בטוח שג'ורדן כתב אותה לפני, מכיוון ששם הנושא המרכזי של היצירה גם מוצג וגם מתפתח הכי הרבה יותר מכל מקום אחר שהוא מנוגן בו ביצירה. הכל השערות...
בעיקרון הגיוני שהם כתבו לפני ואז הכניסו כל מיני נושאים מתוך האוברטורה לשאר הקטעים ופיתחו אותם(ככה אנחנו עשינו כמה חברה כשכתבנו ביחד) ולאומת זאת הגיוני שהם כתבו אחרי שכל הקטעים חוברו והחליטו שבאוברטורה הם רוצים לת גם פתיחה גדולה וגם לנגן נושאים שימשיכו להתנגן לאחר מכן בשאר היצירה. בSFAM באמת קשה מאוד לדעת מכיוון שרוב הנושאים שמתנגנים הם בעצם רפרייזים וכל מיני חזרות של נושאים ווריאציות ממטרופוליס 1...אז הם גם מנוגנים בפתיחה וגם בכל שאר האלבום. ב6DOIT אני חושב אבל לא בטוח שג'ורדן כתב אותה לפני, מכיוון ששם הנושא המרכזי של היצירה גם מוצג וגם מתפתח הכי הרבה יותר מכל מקום אחר שהוא מנוגן בו ביצירה. הכל השערות...
|
|
|
|
פורסם: ד' מרץ 12, 2008 9:50 pm |
|
|
|
|
|
נושא ההודעה: |
Re: שירים אינסטרומנטליים |
|
|
חחח נעל אשמח להסביר לך פעם בשיחה פנים אל פנים
חחח נעל אשמח להסביר לך פעם בשיחה פנים אל פנים
|
|
|
|
פורסם: ד' מרץ 12, 2008 9:09 pm |
|
|
|
|
|
נושא ההודעה: |
Re: שירים אינסטרומנטליים |
|
|
איבדתי אותכם לגמרי
איבדתי אותכם לגמרי :haha:
|
|
|
|
פורסם: ד' מרץ 12, 2008 8:28 pm |
|
|
|
|
|
נושא ההודעה: |
Re: שירים אינסטרומנטליים |
|
|
לך תדע מה עובר להם בראש... זה אפשרי שהם כתבו גם לפני וגם אחרי
לך תדע מה עובר להם בראש... זה אפשרי שהם כתבו גם לפני וגם אחרי
|
|
|
|
פורסם: ד' מרץ 12, 2008 2:20 pm |
|
|
|
|
|
נושא ההודעה: |
Re: שירים אינסטרומנטליים |
|
|
Greenburger כתב: ברקודה כתב: אני חייב לעומת זאת לציין שיש המון שירים, שהקטעים האניסטרומנטליים בהם ממש ממש לא ברקע לשירה.. בהרבה מהשירים שאנחנו שומעים הקטעים האינסטרומנטליים אפילו שווים באורכם לקטעי השירה ולפעמים אף ארוכים יותר (ברור שזה לא תמיד מדד) אני ממש לא מסכים שכדי שיהיה פוקוס על המוסיקה, וכדי להוציא את המיטב מנגנים, השיר צריך להיות אינסטרומנטלי. במקרה של ג'ו סוטריאני אולי זה נכון, אבל לא בז'אנר שלנו. אני חושב שהרבה יותר קשה לשלב בצורה טובה קטעים אינסטרומנטליים ארוכים ומעניינים בשיר עם מילים (זאת כבר כן דעה ועמדה) דוגמה למה שאמרתי עכשיו: OPETH - TO BID YOU FAREWELL ליריקה מאוד קצרה (ומעניינת) מוסיקה אדירה שיר גדול ברור שבשירים שיש בהם גם שירה וגם קטעים אינסטרומנטליים הקטע האינסטרומנטלי הוא לא רקע לשירה... כי אין שירה בו! וגם לא אמרתי ששביל שיהיה פוקוס על המוזיקה השיר צריך להיות אינסטרומנטלי. שים לב שאמרתי שזה נדמה שהמוזיקה היא רק רקע למלים בתקופה שלפני שהתחלתי לשמוע רוק. כלומר, במוזיקה שאנו שומעים זה לא המצב. אחד הדברים שאני אוהב במוזיקה הזו שבהחלט יש השקעה במוזיקה עצמה ושהיא לא סתם רק רקע לשירה, גם בשירים שאינם אינסטרומנטלים לא התכוונתי לסתור אותך, רק לחדד ולהוסיף על הנקודות שלא היו ברורות מההודעה הראשונה שלי gils77 כתב: ציטוט: כמה דוגמאות טובות: Overture 1928 מכיל מוטיבים שחוזרים בכל הדיסק..
ציטוט: השיר הזה הוא לא דוגמה טובה בכלל.... הוא גם חלק מאלבום קונספט, וגם כפי שציינת בעצמך, הוא מכיל בתוכו מוטיבים שחוזרים במשך כל האלבום. כלומר זה ללא ספק שיר שנכתב בכוונה תחילה כאינסטרומנטלי. מה גם שאוברטורים באופן כללי הם מושג כלשהו שקיים במוזיקה (כמו למשל מערכה במחזות ). אז כשאתה בוחר לעשות אוברטורה אתה מראש יודע שאתה בוחר לעשות קטע שיהיה מעין תקציר של כל מה שהולך לבוא ולכן צריך להכיל מוטיבים שיחזרו אח"כ. אוברטורות נתכבות לא כדי לתת תקציר של מה שהולך להיות...אוברטורות נועדו כדי לתת פתיחה, בדרך כלל גרדיונוזית וגדולה, יש גם אוברטורות שעומדות בשם עצמן. אינסטרומנטלי ברוק/מטאל זה דבר ענק! דוגמא טובה זה האלבום של INDUKTI שהוא רובו אינסטרומנטלי..ואפילו שחסרה בו מלודיה דומיננטית הוא אלבום ענק ואנרגטי וכמובן לא משעמם. מוסיקה אינסטרומנטלית עבורי בעלת ערך גבוהה יותר מאשר מוסיקה עם מילים למרות שגם אותה אני מאוד אוהב.. דוגמא הכי טובה למוסיקה אינסטרומנטלית שקרובה לדרים:LTE פשוט אינסטרומנטל פרוגרסיב במיטבו! ליריקה היא דבר טוב..אבל המוסיקה לא באה לתת לה ליווי לדעתי...הדבר הנכון לדעתי הוא כמו לבצע WORD PAINTING שזה בעצם לתאר מילים באמצעות המוסיקה, דוגמא לא רעה לכך היא הריפים של הגיטרה בPOW מהאלבום האחרון או כאשר לאברי עובר לפאלצת מצמרר כשהמפלצת מדברת בITPOE. אוברטורות בהגדרתן הן פתיחה (גרנדיוזית) כן.. אני די בטוח שאת האוברטורות שלהם דרים כתבו אחרי שהם סיימו את כל/רוב השירים באלבום ואני מדבר כמובן על SFAM, 6DOIT יכול להיות שאני טועה פה, ותקנו אותי אם כן, אבל זאת ההרגשה שלי
[quote="Greenburger"][quote="ברקודה"] אני חייב לעומת זאת לציין שיש המון שירים, שהקטעים האניסטרומנטליים בהם ממש ממש לא ברקע לשירה.. בהרבה מהשירים שאנחנו שומעים הקטעים האינסטרומנטליים אפילו שווים באורכם לקטעי השירה ולפעמים אף ארוכים יותר (ברור שזה לא תמיד מדד) אני ממש לא מסכים שכדי שיהיה פוקוס על המוסיקה, וכדי להוציא את המיטב מנגנים, השיר צריך להיות אינסטרומנטלי. במקרה של ג'ו סוטריאני אולי זה נכון, אבל לא בז'אנר שלנו. אני חושב שהרבה יותר קשה לשלב בצורה טובה קטעים אינסטרומנטליים ארוכים ומעניינים בשיר עם מילים (זאת כבר כן דעה ועמדה)
דוגמה למה שאמרתי עכשיו: OPETH - TO BID YOU FAREWELL ליריקה מאוד קצרה (ומעניינת) מוסיקה אדירה
שיר גדול :D[/quote]
ברור שבשירים שיש בהם גם שירה וגם קטעים אינסטרומנטליים הקטע האינסטרומנטלי הוא לא רקע לשירה... כי אין שירה בו! :P וגם לא אמרתי ששביל שיהיה פוקוס על המוזיקה השיר צריך להיות אינסטרומנטלי. שים לב שאמרתי שזה נדמה שהמוזיקה היא רק רקע למלים בתקופה שלפני שהתחלתי לשמוע רוק. כלומר, במוזיקה שאנו שומעים זה לא המצב. אחד הדברים שאני אוהב במוזיקה הזו שבהחלט יש השקעה במוזיקה עצמה ושהיא לא סתם רק רקע לשירה, גם בשירים שאינם אינסטרומנטלים :)[/quote]
לא התכוונתי לסתור אותך, רק לחדד ולהוסיף על הנקודות שלא היו ברורות מההודעה הראשונה שלי
[quote="gils77"][quote] כמה דוגמאות טובות: [u]Overture[/u] 1928 מכיל מוטיבים שחוזרים בכל הדיסק.. [/quote]
[quote]השיר הזה הוא לא דוגמה טובה בכלל.... הוא גם חלק מאלבום קונספט, וגם כפי שציינת בעצמך, הוא מכיל בתוכו מוטיבים שחוזרים במשך כל האלבום. כלומר זה ללא ספק שיר שנכתב בכוונה תחילה כאינסטרומנטלי. מה גם שאוברטורים באופן כללי הם מושג כלשהו שקיים במוזיקה (כמו למשל מערכה במחזות :) ). אז כשאתה בוחר לעשות אוברטורה אתה מראש יודע שאתה בוחר לעשות קטע שיהיה מעין תקציר של כל מה שהולך לבוא ולכן צריך להכיל מוטיבים שיחזרו אח"כ.[/quote]
אוברטורות נתכבות לא כדי לתת תקציר של מה שהולך להיות...אוברטורות נועדו כדי לתת פתיחה, בדרך כלל גרדיונוזית וגדולה, יש גם אוברטורות שעומדות בשם עצמן.
אינסטרומנטלי ברוק/מטאל זה דבר ענק! דוגמא טובה זה האלבום של INDUKTI שהוא רובו אינסטרומנטלי..ואפילו שחסרה בו מלודיה דומיננטית הוא אלבום ענק ואנרגטי וכמובן לא משעמם. מוסיקה אינסטרומנטלית עבורי בעלת ערך גבוהה יותר מאשר מוסיקה עם מילים למרות שגם אותה אני מאוד אוהב.. דוגמא הכי טובה למוסיקה אינסטרומנטלית שקרובה לדרים:LTE פשוט אינסטרומנטל פרוגרסיב במיטבו! ליריקה היא דבר טוב..אבל המוסיקה לא באה לתת לה ליווי לדעתי...הדבר הנכון לדעתי הוא כמו לבצע WORD PAINTING שזה בעצם לתאר מילים באמצעות המוסיקה, דוגמא לא רעה לכך היא הריפים של הגיטרה בPOW מהאלבום האחרון או כאשר לאברי עובר לפאלצת מצמרר כשהמפלצת מדברת בITPOE.[/quote]
אוברטורות בהגדרתן הן פתיחה (גרנדיוזית) כן.. אני די בטוח שאת האוברטורות שלהם דרים כתבו אחרי שהם סיימו את כל/רוב השירים באלבום ואני מדבר כמובן על SFAM, 6DOIT יכול להיות שאני טועה פה, ותקנו אותי אם כן, אבל זאת ההרגשה שלי
|
|
|
|
פורסם: ד' מרץ 12, 2008 1:06 pm |
|
|
|
|
|
נושא ההודעה: |
Re: שירים אינסטרומנטליים |
|
|
ברקודה כתב: אני חייב לעומת זאת לציין שיש המון שירים, שהקטעים האניסטרומנטליים בהם ממש ממש לא ברקע לשירה.. בהרבה מהשירים שאנחנו שומעים הקטעים האינסטרומנטליים אפילו שווים באורכם לקטעי השירה ולפעמים אף ארוכים יותר (ברור שזה לא תמיד מדד) אני ממש לא מסכים שכדי שיהיה פוקוס על המוסיקה, וכדי להוציא את המיטב מנגנים, השיר צריך להיות אינסטרומנטלי. במקרה של ג'ו סוטריאני אולי זה נכון, אבל לא בז'אנר שלנו. אני חושב שהרבה יותר קשה לשלב בצורה טובה קטעים אינסטרומנטליים ארוכים ומעניינים בשיר עם מילים (זאת כבר כן דעה ועמדה) דוגמה למה שאמרתי עכשיו: OPETH - TO BID YOU FAREWELL ליריקה מאוד קצרה (ומעניינת) מוסיקה אדירה שיר גדול ברור שבשירים שיש בהם גם שירה וגם קטעים אינסטרומנטליים הקטע האינסטרומנטלי הוא לא רקע לשירה... כי אין שירה בו! וגם לא אמרתי ששביל שיהיה פוקוס על המוזיקה השיר צריך להיות אינסטרומנטלי. שים לב שאמרתי שזה נדמה שהמוזיקה היא רק רקע למלים בתקופה שלפני שהתחלתי לשמוע רוק. כלומר, במוזיקה שאנו שומעים זה לא המצב. אחד הדברים שאני אוהב במוזיקה הזו שבהחלט יש השקעה במוזיקה עצמה ושהיא לא סתם רק רקע לשירה, גם בשירים שאינם אינסטרומנטלים
[quote="ברקודה"] אני חייב לעומת זאת לציין שיש המון שירים, שהקטעים האניסטרומנטליים בהם ממש ממש לא ברקע לשירה.. בהרבה מהשירים שאנחנו שומעים הקטעים האינסטרומנטליים אפילו שווים באורכם לקטעי השירה ולפעמים אף ארוכים יותר (ברור שזה לא תמיד מדד) אני ממש לא מסכים שכדי שיהיה פוקוס על המוסיקה, וכדי להוציא את המיטב מנגנים, השיר צריך להיות אינסטרומנטלי. במקרה של ג'ו סוטריאני אולי זה נכון, אבל לא בז'אנר שלנו. אני חושב שהרבה יותר קשה לשלב בצורה טובה קטעים אינסטרומנטליים ארוכים ומעניינים בשיר עם מילים (זאת כבר כן דעה ועמדה)
דוגמה למה שאמרתי עכשיו: OPETH - TO BID YOU FAREWELL ליריקה מאוד קצרה (ומעניינת) מוסיקה אדירה
שיר גדול :D[/quote]
ברור שבשירים שיש בהם גם שירה וגם קטעים אינסטרומנטליים הקטע האינסטרומנטלי הוא לא רקע לשירה... כי אין שירה בו! :P וגם לא אמרתי ששביל שיהיה פוקוס על המוזיקה השיר צריך להיות אינסטרומנטלי. שים לב שאמרתי שזה נדמה שהמוזיקה היא רק רקע למלים בתקופה שלפני שהתחלתי לשמוע רוק. כלומר, במוזיקה שאנו שומעים זה לא המצב. אחד הדברים שאני אוהב במוזיקה הזו שבהחלט יש השקעה במוזיקה עצמה ושהיא לא סתם רק רקע לשירה, גם בשירים שאינם אינסטרומנטלים :)
|
|
|
|
פורסם: ד' מרץ 12, 2008 12:31 pm |
|
|
|
|
|
נושא ההודעה: |
Re: שירים אינסטרומנטליים |
|
|
ציטוט: כמה דוגמאות טובות: Overture 1928 מכיל מוטיבים שחוזרים בכל הדיסק..
ציטוט: השיר הזה הוא לא דוגמה טובה בכלל.... הוא גם חלק מאלבום קונספט, וגם כפי שציינת בעצמך, הוא מכיל בתוכו מוטיבים שחוזרים במשך כל האלבום. כלומר זה ללא ספק שיר שנכתב בכוונה תחילה כאינסטרומנטלי. מה גם שאוברטורים באופן כללי הם מושג כלשהו שקיים במוזיקה (כמו למשל מערכה במחזות ). אז כשאתה בוחר לעשות אוברטורה אתה מראש יודע שאתה בוחר לעשות קטע שיהיה מעין תקציר של כל מה שהולך לבוא ולכן צריך להכיל מוטיבים שיחזרו אח"כ. אוברטורות נתכבות לא כדי לתת תקציר של מה שהולך להיות...אוברטורות נועדו כדי לתת פתיחה, בדרך כלל גרדיונוזית וגדולה, יש גם אוברטורות שעומדות בשם עצמן. אינסטרומנטלי ברוק/מטאל זה דבר ענק! דוגמא טובה זה האלבום של INDUKTI שהוא רובו אינסטרומנטלי..ואפילו שחסרה בו מלודיה דומיננטית הוא אלבום ענק ואנרגטי וכמובן לא משעמם. מוסיקה אינסטרומנטלית עבורי בעלת ערך גבוהה יותר מאשר מוסיקה עם מילים למרות שגם אותה אני מאוד אוהב.. דוגמא הכי טובה למוסיקה אינסטרומנטלית שקרובה לדרים:LTE פשוט אינסטרומנטל פרוגרסיב במיטבו! ליריקה היא דבר טוב..אבל המוסיקה לא באה לתת לה ליווי לדעתי...הדבר הנכון לדעתי הוא כמו לבצע WORD PAINTING שזה בעצם לתאר מילים באמצעות המוסיקה, דוגמא לא רעה לכך היא הריפים של הגיטרה בPOW מהאלבום האחרון או כאשר לאברי עובר לפאלצת מצמרר כשהמפלצת מדברת בITPOE.
[quote] כמה דוגמאות טובות: [u]Overture[/u] 1928 מכיל מוטיבים שחוזרים בכל הדיסק.. [/quote]
[quote]השיר הזה הוא לא דוגמה טובה בכלל.... הוא גם חלק מאלבום קונספט, וגם כפי שציינת בעצמך, הוא מכיל בתוכו מוטיבים שחוזרים במשך כל האלבום. כלומר זה ללא ספק שיר שנכתב בכוונה תחילה כאינסטרומנטלי. מה גם שאוברטורים באופן כללי הם מושג כלשהו שקיים במוזיקה (כמו למשל מערכה במחזות :) ). אז כשאתה בוחר לעשות אוברטורה אתה מראש יודע שאתה בוחר לעשות קטע שיהיה מעין תקציר של כל מה שהולך לבוא ולכן צריך להכיל מוטיבים שיחזרו אח"כ.[/quote]
אוברטורות נתכבות לא כדי לתת תקציר של מה שהולך להיות...אוברטורות נועדו כדי לתת פתיחה, בדרך כלל גרדיונוזית וגדולה, יש גם אוברטורות שעומדות בשם עצמן.
אינסטרומנטלי ברוק/מטאל זה דבר ענק! דוגמא טובה זה האלבום של INDUKTI שהוא רובו אינסטרומנטלי..ואפילו שחסרה בו מלודיה דומיננטית הוא אלבום ענק ואנרגטי וכמובן לא משעמם. מוסיקה אינסטרומנטלית עבורי בעלת ערך גבוהה יותר מאשר מוסיקה עם מילים למרות שגם אותה אני מאוד אוהב.. דוגמא הכי טובה למוסיקה אינסטרומנטלית שקרובה לדרים:LTE פשוט אינסטרומנטל פרוגרסיב במיטבו! ליריקה היא דבר טוב..אבל המוסיקה לא באה לתת לה ליווי לדעתי...הדבר הנכון לדעתי הוא כמו לבצע WORD PAINTING שזה בעצם לתאר מילים באמצעות המוסיקה, דוגמא לא רעה לכך היא הריפים של הגיטרה בPOW מהאלבום האחרון או כאשר לאברי עובר לפאלצת מצמרר כשהמפלצת מדברת בITPOE.
|
|
|
|
פורסם: ד' מרץ 12, 2008 7:49 am |
|
|
|
|
|
נושא ההודעה: |
Re: שירים אינסטרומנטליים |
|
|
וואו.. שיר גדול, כמה זמן לא שמעתי אותו... עכשיו אני אשים אותו. המוסיקה עושה את השיר הזה.. השיר היה יכול להסתדר מעולה בלי הליריקה.
וואו.. שיר גדול, כמה זמן לא שמעתי אותו... עכשיו אני אשים אותו. המוסיקה עושה את השיר הזה.. השיר היה יכול להסתדר מעולה בלי הליריקה.
|
|
|
|
פורסם: ג' מרץ 11, 2008 10:10 pm |
|
|
|
|
|
נושא ההודעה: |
Re: שירים אינסטרומנטליים |
|
|
Greenburger כתב: ברקודה כתב: ציטוט: כמה דוגמאות טובות: Overture 1928 מכיל מוטיבים שחוזרים בכל הדיסק..
השיר הזה הוא לא דוגמה טובה בכלל.... הוא גם חלק מאלבום קונספט, וגם כפי שציינת בעצמך, הוא מכיל בתוכו מוטיבים שחוזרים במשך כל האלבום. כלומר זה ללא ספק שיר שנכתב בכוונה תחילה כאינסטרומנטלי. מה גם שאוברטורים באופן כללי הם מושג כלשהו שקיים במוזיקה (כמו למשל מערכה במחזות ). אז כשאתה בוחר לעשות אוברטורה אתה מראש יודע שאתה בוחר לעשות קטע שיהיה מעין תקציר של כל מה שהולך לבוא ולכן צריך להכיל מוטיבים שיחזרו אח"כ. ציטוט: והאם הייתם רוצים לראות (ספציפית מדרים) עוד שירים אינסטרומנטליים באלבומים הבאים? Hell yeah!! לא התכוונתי שזאת דוגמה לשיר שהיו אמורות להיות בו מילים התכוונתי שיש "מטרה" לקטע האינסטרומנטלי הזה מהסיבות שציינתי ושאתה ציינת.. והדגשתי את האוברטורה בקו כדי להדגיש את הנקודה (קרה לכם פעם שהדגשתם משהו שלא במטרה להדגיש אותו? ) בכלל לא התכוונתי להביע דעה לגבי שירים אינסטרומנטליים אני מסכים עם כל מה שאתם אומרים, פשוט חשבתי שיהיה מעניין לפתוח על זה דיון ולראות מה כולם חושבים אני חייב לעומת זאת לציין שיש המון שירים, שהקטעים האניסטרומנטליים בהם ממש ממש לא ברקע לשירה.. בהרבה מהשירים שאנחנו שומעים הקטעים האינסטרומנטליים אפילו שווים באורכם לקטעי השירה ולפעמים אף ארוכים יותר (ברור שזה לא תמיד מדד) אני ממש לא מסכים שכדי שיהיה פוקוס על המוסיקה, וכדי להוציא את המיטב מנגנים, השיר צריך להיות אינסטרומנטלי. במקרה של ג'ו סוטריאני אולי זה נכון, אבל לא בז'אנר שלנו. אני חושב שהרבה יותר קשה לשלב בצורה טובה קטעים אינסטרומנטליים ארוכים ומעניינים בשיר עם מילים (זאת כבר כן דעה ועמדה) דוגמה למה שאמרתי עכשיו: OPETH - TO BID YOU FAREWELL ליריקה מאוד קצרה (ומעניינת) מוסיקה אדירה שיר גדול
[quote="Greenburger"][quote="ברקודה"]
[quote] כמה דוגמאות טובות: [u]Overture[/u] 1928 מכיל מוטיבים שחוזרים בכל הדיסק.. [/quote]
השיר הזה הוא לא דוגמה טובה בכלל.... הוא גם חלק מאלבום קונספט, וגם כפי שציינת בעצמך, הוא מכיל בתוכו מוטיבים שחוזרים במשך כל האלבום. כלומר זה ללא ספק שיר שנכתב בכוונה תחילה כאינסטרומנטלי. מה גם שאוברטורים באופן כללי הם מושג כלשהו שקיים במוזיקה (כמו למשל מערכה במחזות :) ). אז כשאתה בוחר לעשות אוברטורה אתה מראש יודע שאתה בוחר לעשות קטע שיהיה מעין תקציר של כל מה שהולך לבוא ולכן צריך להכיל מוטיבים שיחזרו אח"כ.
[quote]והאם הייתם רוצים לראות (ספציפית מדרים) עוד שירים אינסטרומנטליים באלבומים הבאים?[/quote] Hell yeah!! :metal:[/quote][/quote]
לא התכוונתי שזאת דוגמה לשיר שהיו אמורות להיות בו מילים התכוונתי שיש "מטרה" לקטע האינסטרומנטלי הזה מהסיבות שציינתי ושאתה ציינת.. והדגשתי את האוברטורה בקו כדי להדגיש את הנקודה (קרה לכם פעם שהדגשתם משהו שלא במטרה להדגיש אותו? :) )
בכלל לא התכוונתי להביע דעה לגבי שירים אינסטרומנטליים אני מסכים עם כל מה שאתם אומרים, פשוט חשבתי שיהיה מעניין לפתוח על זה דיון ולראות מה כולם חושבים
אני חייב לעומת זאת לציין שיש המון שירים, שהקטעים האניסטרומנטליים בהם ממש ממש לא ברקע לשירה.. בהרבה מהשירים שאנחנו שומעים הקטעים האינסטרומנטליים אפילו שווים באורכם לקטעי השירה ולפעמים אף ארוכים יותר (ברור שזה לא תמיד מדד) אני ממש לא מסכים שכדי שיהיה פוקוס על המוסיקה, וכדי להוציא את המיטב מנגנים, השיר צריך להיות אינסטרומנטלי. במקרה של ג'ו סוטריאני אולי זה נכון, אבל לא בז'אנר שלנו. אני חושב שהרבה יותר קשה לשלב בצורה טובה קטעים אינסטרומנטליים ארוכים ומעניינים בשיר עם מילים (זאת כבר כן דעה ועמדה)
דוגמה למה שאמרתי עכשיו: OPETH - TO BID YOU FAREWELL ליריקה מאוד קצרה (ומעניינת) מוסיקה אדירה
שיר גדול :D
|
|
|
|
פורסם: ג' מרץ 11, 2008 9:18 pm |
|
|
|
|
|
נושא ההודעה: |
Re: שירים אינסטרומנטליים |
|
|
ברקודה כתב: כמו שכולנו יודעים יש לדרים ולעוד הרבה להקות אהובות (שאני לא אפרט כאן את כולן כי יש באמת הרבה) שירים אינסטרומנטליים שרובנו מאוד אוהבים ומעריכים אני אישית בתור גיטריסט ומוסיקאי (ואני מאמין שהרבה מאיתנו מוסיקאים) מאוד אוהב את השירים האלה, אבל היום התחלתי לחשוב למה בעצם ללהקה עם סולן/נית להוציא שיר שהוא רק אינסטרומנטלי עם "תרבות" הכתיבה של דרים בשנים האחרונות למשל, שהיא הקלטת ג'אמים ואילתורים ובניית שיר מחיבור מספר קטעים (ובדרך כלל הלבשת מילים על מלודיה), מעניין אותי איך הלהקה מחליטה איזה שיר יהיה אינסטרומנטלי ולמה - ואיזה שיר לא. נראה לכם ששירים אינסטרומנטליים הם כאלה שפשוט לא מתאים להלביש עליהן מילים? או שלהקות פשוט אוהבות ורוצות שירים אינסטרומנטליים? או שאולי שירים אינסטרומנטליים הם יותר פשוטים (יחסית!) לכתיבה ומוסיפים אותם כשצריך למלא מקום?
אני מאווווד אוהב אינסטרומנטלים, והסיבה לכך היא שבתור חובב מוזיקה תמיד הפריע לי שבשירים המוזיקה תמיד ברקע למלים והשירה ונוצרה הרגשה כאילו היא שם רק כדי למלא חלל, כי אם הזמר ישיר בלי שום דבר ברקע זה יהיה מוזר ופחות מוצלח. זה היה בתקופה של לפני שגיליתי את הרוק והמטאל, הרבה לפני (עוד לפני שגיליתי את הטראנס [בפעם הראשונה ]). אז מה שאני אוהב בשירים אינסטרומנטלים זה שהם כן נותנים במה למוזיקה עצמה, מתמקדים רק בה ונותנים לה את הקרדיט הראוי לה! ואני גם אוהב לחשוב שזו הסיבה של להקות לעשות שירים כאלו, כי לפעמים זה פשוט כיף לעשות שיר שהוא רק מוזיקה. אבל סיבות כמו שליאור ציין, שה"דממה" של השירים האלה גם יכולה להביע משהו, בחירה בשיר כזה יכולה להיות מתוך רצון להביע משהו ספציפי (למשל גם Ending Credits של אופת'). באשר לצורת הכתיבה של דרים, הלבשת שירים על מלודיה, ככה רוב הלהקות כותבות, דרים משתמשים בשיטה ה"רגילה". כשהם כותבים שיר שהולכות להיות בו מלים, הם גם דואגים שהמוזיקה תתאים לכך. וכשהם רוצים שיר אינסטרונמטלי, סביר להניח שהם כותבים אותו מלכתחילה ככה. ולכן שירים אינסטרומנטליים שלהם הם לא שירים שפשוט לא התאים להלביש עליהם מלודיה. אני לא אומר שהם לא עושים ג'אמים לפעמים בלי תכנון מראש ויוצא מזה שיר אינסטרומנטלי, אגב. אה וגם מה שרשמתי בפסקה הראשונה גם תקף לדרים כמובן, אגב. ציטוט: כמה דוגמאות טובות: Overture 1928 מכיל מוטיבים שחוזרים בכל הדיסק..
השיר הזה הוא לא דוגמה טובה בכלל.... הוא גם חלק מאלבום קונספט, וגם כפי שציינת בעצמך, הוא מכיל בתוכו מוטיבים שחוזרים במשך כל האלבום. כלומר זה ללא ספק שיר שנכתב בכוונה תחילה כאינסטרומנטלי. מה גם שאוברטורים באופן כללי הם מושג כלשהו שקיים במוזיקה (כמו למשל מערכה במחזות ). אז כשאתה בוחר לעשות אוברטורה אתה מראש יודע שאתה בוחר לעשות קטע שיהיה מעין תקציר של כל מה שהולך לבוא ולכן צריך להכיל מוטיבים שיחזרו אח"כ. ציטוט: והאם הייתם רוצים לראות (ספציפית מדרים) עוד שירים אינסטרומנטליים באלבומים הבאים? Hell yeah!!
[quote="ברקודה"]כמו שכולנו יודעים יש לדרים ולעוד הרבה להקות אהובות (שאני לא אפרט כאן את כולן כי יש באמת הרבה) שירים אינסטרומנטליים שרובנו מאוד אוהבים ומעריכים אני אישית בתור גיטריסט ומוסיקאי (ואני מאמין שהרבה מאיתנו מוסיקאים) מאוד אוהב את השירים האלה, אבל היום התחלתי לחשוב למה בעצם ללהקה עם סולן/נית להוציא שיר שהוא רק אינסטרומנטלי עם "תרבות" הכתיבה של דרים בשנים האחרונות למשל, שהיא הקלטת ג'אמים ואילתורים ובניית שיר מחיבור מספר קטעים (ובדרך כלל הלבשת מילים על מלודיה), מעניין אותי איך הלהקה מחליטה איזה שיר יהיה אינסטרומנטלי ולמה - ואיזה שיר לא. נראה לכם ששירים אינסטרומנטליים הם כאלה שפשוט לא מתאים להלביש עליהן מילים? או שלהקות פשוט אוהבות ורוצות שירים אינסטרומנטליים? או שאולי שירים אינסטרומנטליים הם יותר פשוטים (יחסית!) לכתיבה ומוסיפים אותם כשצריך למלא מקום? [/quote]
אני מאווווד אוהב אינסטרומנטלים, והסיבה לכך היא שבתור חובב [b]מוזיקה[/b] תמיד הפריע לי שבשירים המוזיקה תמיד ברקע למלים והשירה ונוצרה הרגשה כאילו היא שם רק כדי למלא חלל, כי אם הזמר ישיר בלי שום דבר ברקע זה יהיה מוזר ופחות מוצלח. זה היה בתקופה של לפני שגיליתי את הרוק והמטאל, הרבה לפני (עוד לפני שגיליתי את הטראנס [בפעם הראשונה :D]). אז מה שאני אוהב בשירים אינסטרומנטלים זה שהם כן נותנים במה למוזיקה עצמה, מתמקדים רק בה ונותנים לה את הקרדיט הראוי לה! ואני גם אוהב לחשוב שזו הסיבה של להקות לעשות שירים כאלו, כי לפעמים זה פשוט כיף לעשות שיר שהוא רק מוזיקה. אבל סיבות כמו שליאור ציין, שה"דממה" של השירים האלה גם יכולה להביע משהו, בחירה בשיר כזה יכולה להיות מתוך רצון להביע משהו ספציפי (למשל גם Ending Credits של אופת').
באשר לצורת הכתיבה של דרים, הלבשת שירים על מלודיה, ככה רוב הלהקות כותבות, דרים משתמשים בשיטה ה"רגילה". כשהם כותבים שיר שהולכות להיות בו מלים, הם גם דואגים שהמוזיקה תתאים לכך. וכשהם רוצים שיר אינסטרונמטלי, סביר להניח שהם כותבים אותו מלכתחילה ככה. ולכן שירים אינסטרומנטליים שלהם הם לא שירים שפשוט לא התאים להלביש עליהם מלודיה. אני לא אומר שהם לא עושים ג'אמים לפעמים בלי תכנון מראש ויוצא מזה שיר אינסטרומנטלי, אגב. אה וגם מה שרשמתי בפסקה הראשונה גם תקף לדרים כמובן, אגב.
[quote] כמה דוגמאות טובות: [u]Overture[/u] 1928 מכיל מוטיבים שחוזרים בכל הדיסק.. [/quote]
השיר הזה הוא לא דוגמה טובה בכלל.... הוא גם חלק מאלבום קונספט, וגם כפי שציינת בעצמך, הוא מכיל בתוכו מוטיבים שחוזרים במשך כל האלבום. כלומר זה ללא ספק שיר שנכתב בכוונה תחילה כאינסטרומנטלי. מה גם שאוברטורים באופן כללי הם מושג כלשהו שקיים במוזיקה (כמו למשל מערכה במחזות :) ). אז כשאתה בוחר לעשות אוברטורה אתה מראש יודע שאתה בוחר לעשות קטע שיהיה מעין תקציר של כל מה שהולך לבוא ולכן צריך להכיל מוטיבים שיחזרו אח"כ.
[quote]והאם הייתם רוצים לראות (ספציפית מדרים) עוד שירים אינסטרומנטליים באלבומים הבאים?[/quote] Hell yeah!! :metal:
|
|
|
|
פורסם: ג' מרץ 11, 2008 7:14 pm |
|
|
|
|
|
נושא ההודעה: |
Re: שירים אינסטרומנטליים |
|
|
לדעתי הם מחליטים לפני כל אלבום אם יהיו בו שירים אינסטרומנטליים או לא. אבל יש כאלה שהם סוג של אלטור ורק חיבור של חלקים כמו 1928 ויש מורכבות שרואים שהם חשבו על זה כמו TDOE. נראה לי שאפשר להרגיש את צירוף למחשבת תחילה.
לדעתי הם מחליטים לפני כל אלבום אם יהיו בו שירים אינסטרומנטליים או לא. אבל יש כאלה שהם סוג של אלטור ורק חיבור של חלקים כמו 1928 ויש מורכבות שרואים שהם חשבו על זה כמו TDOE. נראה לי שאפשר להרגיש את צירוף למחשבת תחילה.
|
|
|
|
פורסם: ג' מרץ 11, 2008 12:11 pm |
|
|
|
|
|
נושא ההודעה: |
Re: שירים אינסטרומנטליים |
|
|
אני חושב שלאינסטרומנטלים הם מגיעים הם קצת יותר מחשבה מראש. אם תשאל אותי Vacant היה מין יציאה טיפה ניאו קלאסית בחלקה מצד החבר'ה, לפי דעתי השפעה לא קטנה מצד רודס בשיר הזה. בקשר לאוברטורה, היא ממש לא יכולה להיות עם שירה, כי זה כל הקטע באוברטורה... עם שירה זה היה יוצא פשוט ממש מוזר. ארוטומניה גם הוא חלק מיצירה בעלת שלושה חלקים, אז אני מניח שהם רצו לפתוח אותה עם קטע אינסטרומנטלי. וYtsejam זה בטח קטע שהם ניגנו כבר כמה שנים עוד מימי ברקלי, לפני שהיה להם ממש סולן או משהו. אומנם זה בגדר ניחוש, אבל זה נראה לי הגיוני. בקשר לאינסטרומנטלים באופן כללי, אני חושב שהרבה פעמים להקות פשוט משתמשות בזה על מנת להפגין את הכישורים של הנגנים בצורה יותר מופשטת, ובלי הסולן המעיק הזה שכל הזמן מפריע למוזיקה.
אני חושב שלאינסטרומנטלים הם מגיעים הם קצת יותר מחשבה מראש.
אם תשאל אותי Vacant היה מין יציאה טיפה ניאו קלאסית בחלקה מצד החבר'ה, לפי דעתי השפעה לא קטנה מצד רודס בשיר הזה.
בקשר לאוברטורה, היא ממש לא יכולה להיות עם שירה, כי זה כל הקטע באוברטורה... עם שירה זה היה יוצא פשוט ממש מוזר.
ארוטומניה גם הוא חלק מיצירה בעלת שלושה חלקים, אז אני מניח שהם רצו לפתוח אותה עם קטע אינסטרומנטלי.
וYtsejam זה בטח קטע שהם ניגנו כבר כמה שנים עוד מימי ברקלי, לפני שהיה להם ממש סולן או משהו.
אומנם זה בגדר ניחוש, אבל זה נראה לי הגיוני. ;)
בקשר לאינסטרומנטלים באופן כללי, אני חושב שהרבה פעמים להקות פשוט משתמשות בזה על מנת להפגין את הכישורים של הנגנים בצורה יותר מופשטת, ובלי הסולן המעיק הזה שכל הזמן מפריע למוזיקה.
|
|
|
|
פורסם: ג' מרץ 11, 2008 10:54 am |
|
|
|
|
|
נושא ההודעה: |
Re: שירים אינסטרומנטליים |
|
|
אשכול מעולה, באמת כל השאלות שהעלת טובות.
אני חושב ששירים אינסטרומנטלים הם רק פילינג ואילתורים של הלהקה שאם יוצא טוב אז למה לא למלא מקום?! דוגמא אחת היא Ytsejam, לפי דעתי הם סתם ניגנו ואמרו "אוו, יצא משהו טוב, בוא נלטש את זה קצת ונקליט".
לעומת זאת Overture 1928 הוא נראה לי שיר שהם מהתחלה התכוונו לכתוב שהם התחילו לכתוב את הדיסק משום שהוא המשך ישיר ל- Strange Deva Vu (תקנו אותי אם אני טועה).
בכללי, שירים אינסטרומנטךים הם דבר אדיר!!
אשכול מעולה, באמת כל השאלות שהעלת טובות.
אני חושב ששירים אינסטרומנטלים הם רק פילינג ואילתורים של הלהקה שאם יוצא טוב אז למה לא למלא מקום?! דוגמא אחת היא Ytsejam, לפי דעתי הם סתם ניגנו ואמרו "אוו, יצא משהו טוב, בוא נלטש את זה קצת ונקליט".
לעומת זאת Overture 1928 הוא נראה לי שיר שהם מהתחלה התכוונו לכתוב שהם התחילו לכתוב את הדיסק משום שהוא המשך ישיר ל- Strange Deva Vu (תקנו אותי אם אני טועה).
בכללי, שירים אינסטרומנטךים הם דבר אדיר!!
|
|
|
|
פורסם: ג' מרץ 11, 2008 5:21 am |
|
|
|
|
|
נושא ההודעה: |
Re: שירים אינסטרומנטליים |
|
|
יש מצב שפתחו על זה כבר אשכול....
בכל מקרה, לדעתי השיר האינסטרומנטאלי של כל הזמנים הוא To live is to die של מטאליקה. ווואלה, יש בו גם מילים! דיקלום אמנם, אבל כ"כ חזק! מעביר את כל הרעיון המרכזי של הדיסק ב-4 שורות... אחת הסיבות שהוא כ"כ חזק, היא שזהו השיר (הרשמי) האחרון עם קליף. המוזיקה כ"כ סוחפת והשם של השיר שמתחבר אליה ביחד עם הזיכרון של קליף פשוט מעלה בי צמרמורת. בעיקר בקטע הקליר באמצע.
יש מוזיקה שמדברת יותר חזק ממילים. כתבתי על זה באשכול רגשות של גרינבורגר.
יש מצב שפתחו על זה כבר אשכול....
בכל מקרה, לדעתי השיר האינסטרומנטאלי של כל הזמנים הוא To live is to die של מטאליקה. ווואלה, יש בו גם מילים! דיקלום אמנם, אבל כ"כ חזק! מעביר את כל הרעיון המרכזי של הדיסק ב-4 שורות... אחת הסיבות שהוא כ"כ חזק, היא שזהו השיר (הרשמי) האחרון עם קליף. המוזיקה כ"כ סוחפת והשם של השיר שמתחבר אליה ביחד עם הזיכרון של קליף פשוט מעלה בי צמרמורת. בעיקר בקטע הקליר באמצע.
יש מוזיקה שמדברת יותר חזק ממילים. כתבתי על זה באשכול רגשות של גרינבורגר.
|
|
|
|
פורסם: ג' מרץ 11, 2008 2:30 am |
|
|
|
|
|
נושא ההודעה: |
שירים אינסטרומנטליים |
|
|
כמו שכולנו יודעים יש לדרים ולעוד הרבה להקות אהובות (שאני לא אפרט כאן את כולן כי יש באמת הרבה) שירים אינסטרומנטליים שרובנו מאוד אוהבים ומעריכים אני אישית בתור גיטריסט ומוסיקאי (ואני מאמין שהרבה מאיתנו מוסיקאים) מאוד אוהב את השירים האלה, אבל היום התחלתי לחשוב למה בעצם ללהקה עם סולן/נית להוציא שיר שהוא רק אינסטרומנטלי עם "תרבות" הכתיבה של דרים בשנים האחרונות למשל, שהיא הקלטת ג'אמים ואילתורים ובניית שיר מחיבור מספר קטעים (ובדרך כלל הלבשת מילים על מלודיה), מעניין אותי איך הלהקה מחליטה איזה שיר יהיה אינסטרומנטלי ולמה - ואיזה שיר לא. נראה לכם ששירים אינסטרומנטליים הם כאלה שפשוט לא מתאים להלביש עליהן מילים? או שלהקות פשוט אוהבות ורוצות שירים אינסטרומנטליים? או שאולי שירים אינסטרומנטליים הם יותר פשוטים (יחסית!) לכתיבה ומוסיפים אותם כשצריך למלא מקום? כמה דוגמאות טובות: Overture 1928 מכיל מוטיבים שחוזרים בכל הדיסק.. Stream Of Counsciousness הוא הפתיחה הכסאחיסטית של Vacant (טוב לא, אבל משהו כזה ) Le Chef D'oeuvre של Thessera מכיל סמפלים שהם תחילת הסיפור וגם מכיל מוטיבים חוזרים בלי קשר אני מאוד אוהב את Ayreon - Day Nine:Playground =) טוב אלה מחשבות שעלו לי בראש ולא מצאתי דרך טובה יותר לנסח אותן מה אתם חושבים? והאם הייתם רוצים לראות (ספציפית מדרים) עוד שירים אינסטרומנטליים באלבומים הבאים?
כמו שכולנו יודעים יש לדרים ולעוד הרבה להקות אהובות (שאני לא אפרט כאן את כולן כי יש באמת הרבה) שירים אינסטרומנטליים שרובנו מאוד אוהבים ומעריכים אני אישית בתור גיטריסט ומוסיקאי (ואני מאמין שהרבה מאיתנו מוסיקאים) מאוד אוהב את השירים האלה, אבל היום התחלתי לחשוב למה בעצם ללהקה עם סולן/נית להוציא שיר שהוא רק אינסטרומנטלי עם "תרבות" הכתיבה של דרים בשנים האחרונות למשל, שהיא הקלטת ג'אמים ואילתורים ובניית שיר מחיבור מספר קטעים (ובדרך כלל הלבשת מילים על מלודיה), מעניין אותי איך הלהקה מחליטה איזה שיר יהיה אינסטרומנטלי ולמה - ואיזה שיר לא. נראה לכם ששירים אינסטרומנטליים הם כאלה שפשוט לא מתאים להלביש עליהן מילים? או שלהקות פשוט אוהבות ורוצות שירים אינסטרומנטליים? או שאולי שירים אינסטרומנטליים הם יותר פשוטים (יחסית!) לכתיבה ומוסיפים אותם כשצריך למלא מקום?
כמה דוגמאות טובות: [u]Overture[/u] 1928 מכיל מוטיבים שחוזרים בכל הדיסק.. Stream Of Counsciousness הוא הפתיחה הכסאחיסטית של Vacant (טוב לא, אבל משהו כזה :D ) Le Chef D'oeuvre של Thessera מכיל סמפלים שהם תחילת הסיפור וגם מכיל מוטיבים חוזרים בלי קשר אני מאוד אוהב את Ayreon - Day Nine:Playground =)
טוב אלה מחשבות שעלו לי בראש ולא מצאתי דרך טובה יותר לנסח אותן מה אתם חושבים? והאם הייתם רוצים לראות (ספציפית מדרים) עוד שירים אינסטרומנטליים באלבומים הבאים?
|
|
|
|
פורסם: ב' מרץ 10, 2008 9:57 pm |
|
|
|
|