ראיון עם ג'ורדן רודס

ספטמבר 1, 2005

פורסם לראשונה בגליון הראשון של מגזין המועדון המעריצים

אהלן ג'ורדן מה נשמע?
מצוין מה שלומך?

מה אתה עושה בזמנך החופשי עד תחילת סבב ההופעות הבא?
קצת עם המשפחה, ובקרוב אנו יוצאים לטור הבא באירופה, וכמובן אני עובד על תכנותים ושירים חדשים, ועל השיר אוקטבריום!!! יש לי הרבה עבודה אינטנסיבית.

איך היה להשתמש עד כה ב- Continuum וב- Oasys במהלך הטור? שינית את כל ה- Setup שלך בהופעות.
זה היה עבודה גדולה בשבילי ובשביל ברט. בהרבה דרכים זה נפלא לעשות כזה שינוי, זה יותר קל בשבילי לשלוט כרגע. עם Kurzweil השתמשתי בהרבה Rack וקארמה, ואז אם יש בעיה, קשה לשלוט, אבל כרגע שאני שולט על הכל מה – Oasys זה הרבה יותר קל ואמין. ה- Kurzweil הוא כלי כוחני ואדיר ונהניתי ממנו מאד, אבל השליטה עם ה- Oasys הרבה יותר נוחה, והסיכוי לתקלות קטן יותר. כל כך כיף לי לתכנת עליו שירים ישנים וגם שירים חדשים, מאד ידידותי, הכנסתי 6 כלים לתוך סינתי אחד.

לגבי ה- Continuum, זה סיפור מדהים, חלמתי על משהו כזה הרבה זמן, והתחלתי לדבר על עיצוב סינתי כזה כבר מזמן, עם מקלדת שטוחה, ואז אחד מהחברים הטובים שלי ריצ'רד ליינהרט סיפר לי על ה- Continuum ואמר לי שאני חייב לבדוק אותו, ואז בדקתי והיה לי קצת קשה להבין מהביקורת מוצר באחד המגזינים על מה מדובר. אז יצרתי קשר עם היצרן, דיברתי איתו והבנתי שזה בדיוק מה שרציתי, קניתי אחד לעצמי ואח"כ התיידדתי עם היצרן ונהיינו חברים טובים. כרגע הכלי עושה הרבה יותר דברים מאשר היה אמור לעשות, הכנסנו כל מיני שיפורים לגבי תגובה מדויקת למגע אצבע, טיונר אוטומטי לצלילים. זה פשוט מדליק להחליק את האצבע על הסינתי הזה, חוויה לא נורמלית, כמעט כמו לנגן על כינור. זה דרך חדשה בשבילי להתבטא מבחינה מוזיקלית, וכמובן שבשבילי זה נפלא.

יש לך מגזין מוסיקה חדש שנקרא Accent, חלק מחבריך כותבים שם וגם אתה כמובן, האם נכונות לנו הפתעות נוספות?
יש לי הפתעה מעניינת שקשורה לאתר אבל עדיין מוקדם לדבר עליה. Accent הוא המגזין החדש שלי, ואני מאד רציני בקשר להמשיך את זה. יש ספקטרום רחב של נושאים מוזיקליים. האנשים שכותבים שם קשורים אליי בדרכים כאלה ואחרים, חלקם Transcribers, חלקם חברים, חלקם אנשים שקשורים לטכנולוגיה במוזיקה. אני בהחלט אכתוב במגזין. אני כותב ביקורת על 2 שירים שאומנים צעירים שולחים לי, ומפרסם את זה בכל מגזין, כמו כן אפשר לשלוח לי שאלות ואני שמח לענות עליהם במגזין. אני מתחיל שיעורים בלוויין בקונסרבטוריון אונליין, זאת תהיה פרזנטצית וידאו מאד גדולה. אנחנו עובדים כבר על הגליון הבא של Accent יחד עם דני קוסטריץ' העוזר שלי.

קראתי כתבה עליך במגזין יהודי בארה"ב ושם אמרת שאתה מחנך את בנותייך בדרך היהדות. אם כך השאלה האולטימטיבית היא מתי נראה אותך ואת משפחתך פה?
אני אשמח לבקר, הזמן המתאים עדיין לא הגיע. אני בטוח שאם תגיע ההצעה הנכונה, אנחנו בהחלט נגיע. לגבי חופשה משפחתית, אני צריך לדבר עם אשתי.

מה המצב עם הלייבל? החוזה הסתיים ואתם לא מחוייבים יותר ללייבל. האם תישארו באותו הלייבל או תעברו ללייבל אחר?
ובכן, אנחנו עדיין לא יודעים נכון לעכשיו. החוזה אכן הסתיים עם הלייבל, ואנחנו מחכים עדיין לקבל החלטה, אנחנו מחכים להצעות . כמובן שקיימת האפשרות שנישאר אך קיימת האפשרות שנעבור ללייבל אחד.
תעשיית המוזיקה משתנה כל הזמן, ואנחנו יכולים לבחון כל הזמן אופציות חדשות ומבחינתנו זה נהדר כי גם המוזיקה שלנו משתנה כל הזמן.

שמענו את מייק מדבר במספר הזדמנויות על קונצרט מיוחד לרגל 20 שנה להקמת הלהקה, וגם DVD שייצא. האם יש לך מידע נוסף שאתה יכול לשתף איתנו, כמו מיקום ההופעה ומה תנגנו?
האמת שלא ראיתי ולא שמעתי על זה (צוחק). אני צריך לשאול אותו. (ט.ע: הראיון נערך בספטמבר 2005 כאשר עוד לא היה מידע רשמי על הקונצרט שיערך ב-1 לאפריל 2006).

זה היה נהדר לשמוע שאתה תשתתף באלבום החדש של ניל מורס. מה אתה יכול לספר לנו על האלבום הזה שמשלב כמה מהמוסיקאים הדגולים של הפרוג רוק והמטאל?
אמרתי לניל לפני כמה שנים שאשמח לנגן איתו, כי אני מעריך את המוסיקה שלו ואותו כבן אדם. לבסוף באלבום הזה הוא הזמין אותי לנגן קצת באלבום הזה, ניגנתי קצת סולואים באחד השירים באלבום החדש, והקלטתי את הסולואים במלון עם מחשב ומקלדת שליטה בזמן הטור שלנו.

האם אתה באופן אישי מבין טוב יותר את מוזיקת המטאל מאז שהצטרפת ל- Dream Theater, להקה שחלק מהשפעותיה מגיעות מהמטאל?
תמיד אהבתי ACDC, Judas Priest ו- Black Sabbath, אבל ללהקות האחרות כמו Metallica ו- Iron Maiden נחשפתי תוך כדי החברות בלהקה. אני תמיד שמח ללמוד ולהיכנס לסגנונות מוסיקליים שונים, כי כמוסיקאי חשוב להיות עם ראש פתוח כדי ליצור מוסיקה חדשה ומגוונת. אבל חשוב לי להבהיר כי הרוק המתקדם המלודי תמיד נשאר בליבי ובנשמתי.

מה אתה חושב על תחיית הרוק המתקדם כיום? האם לדעתך הוא מיוחד ומקורי או חיקוי של הרוק המתקדם של שנות ה-70?
אני חושב שיש הרבה העתקה מהלהקות הישנות של שנות ה-70. יש גם להקות שעושות מוזיקה ייחודית ומעניינת. יש כל כך הרבה מוסיקה שהיא לא נחשבת פרוגרסיב רוק, אבל היא מאד פרוגרסיבית בייחוד במוסיקה האלקטרונית שאליה נחשפתי בשנים האחרונות. במיוחד אני אוהב לשמוע את Porcupine Tree ו- Radiohead.

עד כה, מה השירים שאהבת הכי לנגן מתוך Octavarium במהלך הטור?
Panic Attack, Never Enough,Sacrificed Sonsו- Octavarium שהוא השיר האהוב עליי בכל הזמנים של דרים ת'יאטר.

אנחנו יודעים שאתה עסוק עם הלהקה ובדברים אחרים, אבל מה קורה בנוגע לאיזה אלבום סולו חדש? עוד 14 ימים בסטודיו או שהפעם זה יהיה פחות זמן?
אני חושב על זה הרבה, יש לי חלון זמן ממש קטן בשביל לעשות את זה, אבל אני בהחלט רוצה לעשות את זה. עוד לא שמעתם את המילה האחרונה ממני.

יש סיכוי לאלבום חדש של Rudess-Morgenstein?
האמת שאתה יודע שרוד ואני חברים מאד טובים, והרי כל האלבום הזה החל מאלתור שקרה לנו כתוצאה מהפסקת חשמל בהופעה של The Dregs. היו לי ולרוד מחשבות להוציא אלבום נוסף, ואפילו הופענו הופעה חד פעמית לפני כמה חודשים בארה"ב, ואני מניח שאם זה יסתדר מבחינת הזמן של שנינו אז נוכל לעשות אלבום נוסף.

לפני כמה שבועות נפטר ד"ר בוב מוג. זה היה יום עצוב לכל קהילת הרוק המתקדם, כולל אנשים שניגנו על המוג וגדלו על סינתיסייזרים אנלוגיים, מה אתה מרגיש בקשר לכך?
הכרתי את בוב אישית, הוא היה בחור מדהים, פגשתי אותו כל כך הרבה פעמים. המיני מוג הוא הסינתי הראשון שניגנתי עליו חוץ מהפסנתר, ואפשר לומר שהוא שינה את חיי. המוג הביא אותי למה שאני היום כיום, וכשניגנתי עליו לראשונה אמרתי לעצמי שאני חייב לקנות לעצמי דבר כזה. הרגשתי עצוב מאד כאשר בוב מוג נפטר. ניגנתי עם ריק וייקמן על המוג בפסטיבל מוג מיוחד. רוברט מוג יישאר בליבי תמיד.

מילה לסיום ל- YtseIammers Israel?
אני מרגיש ממכם תמיכה נפלאה, אני לא מכיר עוד מדינה שחבורת מעריצים לוקחת מטוס שלם ובאה לראות אותנו בכל אירופה, זה מאד מיוחד בשבילי, אתם חלק מהמשפחה המורחבת שלי. אני גאה ומאושר להכיר אתכם ולפגוש אתכם כל פעם מחדש.

הידעת? למועדון המעריצים ישנו פורום פעיל מאוד בו החברים מתרגשים, צוחקים, מתווכחים, מתדיינים, נפגשים והכל יחדיו. הצטרף גם אתה לקהילה של מועדון המעריצים הרשמי של דרים ת'יאטר בישראל!